Cursusaanbod

Communicatie en samenwerking

  • Communicatie – wat is de stijl van communicatie en waarom is deze belangrijk voor doelgericht communiceren, motiveren en interageren met een team en collega’s
  • Componenten van effectieve communicatie
  • Effectief bericht – gereedschappen en technieken


De moderne „baas” – modellen van samenwerking met een team en zelforganisatie van een team

  • als mensen „graag willen”, dan heeft het hele team de kans goed te functioneren
  • de „wens” om zelfstandig beslissingen te nemen
  • richt ons op één doel
  • mensen willen één ding en kunnen een ander ding
  • ondersteuning van effectieve zelforganisatie van een team als systeem
  • leer door ervaring


Communicatie – basisprincipes:

  • principes van effectieve communicatie,
  • stijl van leidinggeven en reacties,
  • proactieve communicatie
  • barrières en verstoringen,
  • feedback
  • gereedschappen en technieken van effectieve communicatie.


Rollen en stijlen van communicatie:

  • diagnose en identificatie van voorkeurrollen en communicatiestijlen
  • effectieve communicatie tussen rollen en communicatiestijlen,
  • kleuren in communicatie – basis voor effectieve samenwerking


 Conflicten:

  • problemen en conflicten – karakteristieken en mogelijke oorzaken,
  • de „conflictspiraal”,
  • effectief oplossen van problemen en conflicten


 Communicatie met de omgeving:

  • het proces van communiceren,
  • communicatieplan,
  • informatiebeheer,
  • communicatie met de omgeving,
  • Partnerschap en samenwerking in de organisatie - SRMM® model
    - Niveaus van het model van volwassenheid
  • Spontaniteit (Ad hoc)
  • Procedures (Procedural)
  • Relationaliteit (Relational)
  • Geïntegreerde samenwerking (Integrated)
  • Voorspelbaarheid en prognose (Predictive)
  • Met wie werk ik samen?
    - Identificatie van partners
    - Inkaarting van interacties met partners
    - Verbeteringsplannen

 Samenvatting - goede en slechte praktijken in communicatie en teammanagement


Vereisten

Deze opleiding is interactief ontworpen, waarbij deelnemers meer dan 80% van de tijd betrokken zijn. Elk sessie verloopt volgens een vergelijkbare dynamiek: een oefening die nieuwe gewoontes opent (bewustwording opbouwend), een minilezing over technieken (kennis), een oefening van nieuwe tactieken en technieken (vaardigheid). Na afsluiting van elk sessie ontvangen de deelnemers ondersteunende materialen over de besproken sessie. Het praktische materiaal wordt samengevat met minilezingen die theoretische basis bieden en de basispsychologische mechanismen uitleggen die de deelnemers ervaren tijdens het werk in de trainingsruimte.

 14 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €4560 online delivery, based on a group of 2 delegates, €1440 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën