Course Outline

Onszelf en anderen begrijpen

    Begrijpen dat wanneer we anderen vragen om een bijeenkomst bij te wonen, we hen onze prioriteitenlijst opleggen. Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen? Zijn we ons ervan bewust hoe ons gedrag anderen beïnvloedt: reageren ze altijd op de manier waarop wij dat willen en op de manier die ze zouden moeten doen? Zo nee, waarom niet...?

Het proces voor het beheren van vergaderingen

    Waarom is een vergadering nodig; wat zijn de alternatieven; Heeft een van de alternatieven de voorkeur? Het proces voor het bijeenroepen, beheren en voorbereiden van vergaderingen: het creëren van een betekenisvolle agenda die de doelstellingen van de vergadering omvat, de te behandelen onderwerpen en voorgestelde tijdstippen. Alleen de juiste mensen uitnodigen – en niemand anders. De vergadering beheren: alleen relevante bijdragen toestaan (maar zorg ervoor dat je onderscheid maakt tussen relevant en irrelevant); zich aan de agenda houden; de tijd bijhouden Het creëren van resultaten: niet noodzakelijkerwijs gedetailleerde notulen, maar in ieder geval actiepunten Het regelen van vervolgbijeenkomst(en)

Vergaderingen bijwonen

    Moet ik alle bijeenkomsten bijwonen waarvoor ik ben uitgenodigd? Hoe bepaal ik of ik wel of niet deelneem aan vergaderingen? Welke redenen heb ik om niet aanwezig te zijn? Wat mag ik nog meer doen tijdens een vergadering met betrekking tot de deelnemers, het onderwerp dat wordt besproken en de tijdstippen?

Andere problemen met persoonlijke efficiëntie en tijd Management.

    Doelstellingen stellen – personal en professioneel – en zich eraan houden Werkprioriteit stellen Hoe beslis ik wat er moet gebeuren? Hoe kan ik deze activiteiten prioriteren?
Door werknemers opgelegde tijd: werken mijn medewerkers en collega’s voor mij of werk ik voor hen…?
  • Tijdbandieten: wat steelt nog meer tijd van mij en wat kan ik eraan doen? E-mails
  • Telefoongesprekken
  • Ongeplande onderbrekingen
  • Verplaatsingsactiviteiten: uitstel…
  • Andere dingen…
  • Effectieve delegatie
  • Assertiveness: zoeken naar een compromis; effectief ‘nee’ leren zeggen
      7 Hours
     

    Getuigenissen (6)

    Related Courses

    Related Categories