Cursusaanbod
De basis leggen
- Definiëren van merk, merkmarketing, merkidentiteit, merkperceptie en merkreputatie
- De relatie tussen merksterkte en de winstgevendheid van een bedrijf
De kracht van een online merk audit
- Wat is de digitale voetafdruk van een merk en waarom is dit cruciaal voor de gezondheid van het bedrijf vandaag de dag?
- Hoe de som van meerdere touchpoints uiteindelijk het imago en de perceptie van een merk vormen
- Wanneer een online merk audit uitvoeren
- Het belang van het regelmatig uitvoeren van online merk audits
- Het online merk audit kader en wat er op komst is
Bedrijfsoverzicht en uitlijning
- Het vaststellen van de huidige prioriteiten, doelen en micro/macro factoren die het bedrijf als geheel beïnvloeden
- Het schetsen van de doelen van de merk audit om ervoor te zorgen dat het kader een duidelijke richting heeft
Evaluatie van online assets
- Het evalueren van de door een merk beheerde online kanalen op sterktes en zwaktes om te zien hoe de gecontroleerde online merkpresentatie overkomt bij klanten
- Op welke manieren kunnen de eigen communicaties van een merk schaden of helpen aan het merkbeeld?
- Een universele checklijst van wat alle bedrijven moeten controleren bij de evaluatie van online assets
Online reputatie audit
- SEO-audit: Een groot deel van de online reputatie van een merk is hoe het wordt gerangschikt door zoekmachines
- Hoe kan SEO vandaag de dag worden geëvalueerd en geoptimaliseerd?
- Hoe heeft AI SEO veranderd
- De oude en nieuwe SEO-richtlijnen
- Online vermeldingen: De kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die het echte imago en de reputatie van een merk onthullen
- Het onthullen van hoe doelgroepen en anonieme gebruikers online over een merk praten door middel van online sociaal luisteren
- Web Analytics: Een analyse van de metrieken die een online bedrijf in leven houden
- Diagnoseer en identificeer wat klanten verwart vs. wat de betrokkenheid vergroot door middel van sleutelwebsite metrieken: verkeer, bounce rate, paginaweergaven en conversieratio's
Concurrentie analyse
- De branche definiëren
- Branchetrends, prognoses en topleiders
- Lijst van concurrenten
- Perceptueel kaartje: visueel weergeven waar een merk staat binnen een concurrentieel landschap in termen van merkperceptie
- De sterktes en zwaktes van de positie van een merk ten opzichte van concurrenten onthullen
Merkstrategie en tactieken
- De gewenste positie van het merk bepalen
- Merkmarketingdoelen ontwikkelen
- Een sluitende merkstrategie ontwerpen die direct wordt geïnformeerd door de resultaten van de audit
- Een plan voor geïntegreerde marketingcommunicatie ontwikkelen om resultaten te behalen
- Slewende prestatie-indicatoren en een trackingsysteem ontwikkelen om voortgang en succes te evalueren
Wanneer AI gebruiken bij een online merk audit
- 3 gebieden waar professionals AI kunnen gebruiken in het auditproces voor efficiëntie
- 3 gebieden om AI te vermijden bij het uitvoeren van een online merk audit
Vereisten
- Een basisbegrip van marketingprincipes en -termen
Deze cursus is relevant voor teams of professionals:
- Die een rebrand overwegen
- Die de huidige positie van een merk willen versterken of herschikken
- Die een nieuwe markt of verticale willen betreden
- Die nieuwe doelgroepen en klantengroepen willen bereiken
- Die merksstrategieën willen creëren die beter aansluiten bij bredere bedrijfsdoelen
- Die een concurrentievermerk willen opbouwen
- Die een daling in merk- en marketingprestaties ervaren
- Die schade aan de merknaamreputatie/beeld ervaren of het merkbeeld willen verfijnen
- Die probleemgebieden in het merkbeheer willen diagnosticeren
- Die marketingmateriaal willen bijwerken
- Die te maken hebben met ongelijke merkelementen zoals: berichtgeving, taal, visuele effecten, ontwerp, gevoel, enz.
Publiek
- Marketingmanagers
- Marketingstrategisten
- Merksstrategisten
- Marketingbeslissers
- Marketingprofessionals in welke capaciteit dan ook
- Ontwerpers en creatieve teams (secundair publiek)
Leveringsopties
PRIVÉGROEPSTRAINING
Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.
- Pre-cursusgesprek met uw trainer
- Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
- Op maat gemaakte overzichten
- Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
- Training gepland op een datum naar keuze
- Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen
Private Group Prices RRP from €6840 online delivery, based on a group of 2 delegates, €2160 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.
Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen
OPENBARE TRAINING
Kijk op onze public courses
Reviews (5)
Zeer open en goede discussies
Martin - Novelis Deutschland GmbH
Cursus - Strategic Management
Automatisch vertaald
Irma was afgestemd op ons als leerlingen en onze zakelijke behoeften. Het was duidelijk dat ze actief naar ons luisterde vanuit de geïnformeerde feedback die ze vervolgens gaf.
Siobhan - Raintree
Cursus - Digital Marketing for Software-as-a-Service (SaaS)
Automatisch vertaald
Ze kon ieders vragen gemakkelijk beantwoorden. Een duidelijke indicatie van haar expertise.
Yunus - Vodacom
Cursus - Digital Marketing
Automatisch vertaald
I liked the alistair's knowledge and presentation style.
yvette pranger
Cursus - Strategic Planning in Practice
Automatisch vertaald
De trainers kennis van het onderwerp was zo dat complexe onderwerpen eenvoudig leken en hij inspireerde me echt met enthousiasme voor het onderwerp. Mijn sessie werkte uit als 1:1, en het was een echte eer om te profiteren van een trainer van zo'n hoge kwaliteit in de context van persoonlijk onderwijs. ... Hancock International.
Cursus - Market Forecasting
Automatisch vertaald