Een merks digitale aanwezigheid is essentieel voor het overleven van een bedrijf in de huidige verbonden wereld.
Deze door een instructeur geleide, live training is gericht op marketingspecialisten van alle niveaus die willen versterken hoe hun merk zich online positioneert, de prestaties van het merk evalueren en de beeldvorming en reputatie van het merk beheren door een grondige Online Brand Audit uit te voeren.
De som van meerdere online contactpunten zal uiteindelijk bepalen hoe uw doelgroepen uw bedrijf waarnemen, en of ze besluiten zaken met u te doen.
Een online brand audit is inmiddels standaardpraktijk geworden voor bedrijven om de positieering van hun merk op een gegeven markt te evalueren en te versterken.
Naast het beoordelen van uw merks eigen online activa op sterktes en zwakheden, zal deze audit ook analyseren hoe uw merk wordt besproken op online kanalen die u niet bezit, om de perceptie van het merk te evalueren.
Aan het einde van een online brand audit bent u in staat om een transformatieve merkmarketingstrategie te ontwikkelen die aansluit bij grotere bedrijfsdoelstellingen.
Hoewel deze cursus valt onder de categorie 'Brand Management', raakt het zoveel andere disciplines binnen een organisatie aan; van klantenservice en online gebruikersreizen tot inzichtwinning, marketingstrategieën en -planning.
Aan het einde van deze training zullen de deelnemers in staat zijn om:
-
Een merks online aanwezigheid te evalueren op sterktes en zwakheden.
-
Het online imago en de reputatie van een bedrijf te onthullen.
-
De positieering van een merk in een bepaalde markt te identificeren en te versterken.
-
Een resultaatgerichte merkstrategie en geïntegreerd online marketingcommunicatiesplan op te stellen.
-
Een competitieve merkanalyse uit te voeren en industrieperceptiekarten op te stellen.
-
Een SEO-audit uit te voeren.
-
De bijgewerkte SEO-richtlijnen in het tijdperk van AI te leren.
-
Waardvolle inzichten over hoe verschillende klantgroepen een bedrijf en zijn producten of diensten waarnemen, te onthullen.
-
Online sociale luistering uit te voeren.
-
AI gebruiken om het uitvoeren van regelmatige merkaudits efficiënter te maken.
Lees meer...