Course Outline
Deel 1: Instroom - nieuwe klanten werven
Onze focus ligt op direct marketing, dus we zullen niet kijken naar reclamecampagnes, maar ons in plaats daarvan richten op het begrijpen van marketingcampagnes (bijv. direct mail). Dit is de basis voor bijna al het andere in de cursus. We kijken naar het meten en verbeteren van de effectiviteit van campagnes, waaronder:
- Het belang van test- en controlegroepen. Universele controlegroep.
- Technieken: Liftcurves, AUC
- Rendement op investering. Optimaliseren van marketinguitgaven.
Deel 2: Base Management: bestaande klanten beheren
Gezien de kosten van het werven van nieuwe klanten voor veel bedrijven, zijn er waarschijnlijk maar weinig activa die waardevoller zijn dan hun bestaande klantenbestand, hoewel weinigen er op deze manier over denken. Onderwerpen zijn onder meer:
1. Cross-selling en up-selling: _Offering het juiste product of de juiste dienst aan de klant op het juiste time._ - Technieken: RFM-modellen. Multinomiale regressie. - b. Waarde van levenslange aankopen.
2. Klantsegmentatie: _Understanding de soorten klanten die u have._ - Classificatiemodellen met eerst eenvoudige beslisbomen, en vervolgens - willekeurige forests en andere, nieuwere technieken.
Deel 3: Retentie: uw goede klanten behouden
Begrijpen welke klanten waarschijnlijk zullen vertrekken en wat u eraan kunt doen, is de sleutel tot winstgevendheid in veel sectoren, vooral wanneer er sprake is van herhaalaankopen of abonnementen. We kijken naar de neiging tot churn modellen, waaronder: - Logistische regressie: glm (package stats) en nieuwere technieken (vooral gbm als algemeen hulpmiddel) - Tuning modellen (caret) en introductie tot ensemble modellen.
Deel 4: Outflow: Begrijpen wie er vertrekken en waarom
Klanten zullen je verlaten – dat is een feit. Wat belangrijk is, is om te begrijpen wie er vertrekken en waarom. Zijn het klanten met een lage waarde die vertrekken of zijn het uw beste klanten? Gaan ze weg naar concurrenten of omdat ze jouw producten en diensten niet meer nodig hebben?
Onderwerpen zijn onder meer: - Customer lifetime value-modellen: het combineren van de waarde van aankopen met de neiging tot churn en de kosten van het bedienen en behouden van de klant. - Analyseren van enquêtegegevens. (Over het algemeen nuttig, maar we zullen hier een korte introductie doen in het kader van exit-enquêtes.)
Requirements
Van de studenten wordt verwacht dat zij vertrouwd zijn met het gebruik van R en de basismarketingconcepten begrijpen.
Studenten moeten toegang hebben tot een recente versie van R met de aanvullende pakketten gbm, caret en survey geïnstalleerd met hun afhankelijkheden en voorgestelde pakketten.
Getuigenissen (10)
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
Cursus - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
Doordacht en hoogwaardig planningsmateriaal.
Andrew - Office of Projects Victoria - Department of Treasury & Finance
Cursus - Forecasting with R
Machine Translated
Was niet saai, de trainer kon de aandacht vasthouden, de onderwerpen kwamen uitgebreid aan bod.
Marta - Ministerstwo Zdrowia
Cursus - Advanced R Programming
Machine Translated
very tailored to needs
Yashan Wang
Cursus - Data Mining with R
The subject matter and the pace were perfect.
Tim - Ottawa Research and Development Center, Science Technology Branch, Agriculture and Agri-Food Canada
Cursus - Programming with Big Data in R
At the end of the class, we had a great overview of the language, we were provided tools to continue learning and were provided suggestions on how to continue learning. We covered AI/ML information.
Victor Prado - Global Knowledge Network Training Ltd
Cursus - R
That Haytham started with the basics and gave us enough time to do the examples and ensure that we were at the same page before we moved on to the next topic.
Jaco Dreyer - Africa Health Research Institute
Cursus - R Fundamentals
de duidelijkheid waarmee hij de hele cursus uitlegde, evenals de bereidheid om terug te keren naar de syllabus wanneer dat nodig was
Carlos Eloy - AMERICAN EXPRESS COMPANY MEXICO
Cursus - Data Analytics With R
Machine Translated
It was very informative and professionally held. Wojteks knowledge level was so advanced that he could basically answer any question and he was willing to put effort into fitting the training to my personal needs.
Sonja Steiner - BearingPoint GmbH
Cursus - R Programming for Data Analysis
The trainer was so knowledgeable and included areas I was interested in