Course Outline

Deel 1: Instroom - nieuwe klanten werven

Onze focus ligt op direct marketing, dus we zullen niet kijken naar reclamecampagnes, maar ons in plaats daarvan richten op het begrijpen van marketingcampagnes (bijv. direct mail). Dit is de basis voor bijna al het andere in de cursus. We kijken naar het meten en verbeteren van de effectiviteit van campagnes, waaronder:

  • Het belang van test- en controlegroepen. Universele controlegroep.
  • Technieken: Liftcurves, AUC
  • Rendement op investering. Optimaliseren van marketinguitgaven.

Deel 2: Base Management: bestaande klanten beheren

Gezien de kosten van het werven van nieuwe klanten voor veel bedrijven, zijn er waarschijnlijk maar weinig activa die waardevoller zijn dan hun bestaande klantenbestand, hoewel weinigen er op deze manier over denken. Onderwerpen zijn onder meer:

1. Cross-selling en up-selling: _Offering het juiste product of de juiste dienst aan de klant op het juiste time._ - Technieken: RFM-modellen. Multinomiale regressie. - b. Waarde van levenslange aankopen.

2. Klantsegmentatie: _Understanding de soorten klanten die u have._ - Classificatiemodellen met eerst eenvoudige beslisbomen, en vervolgens - willekeurige forests en andere, nieuwere technieken.

Deel 3: Retentie: uw goede klanten behouden

Begrijpen welke klanten waarschijnlijk zullen vertrekken en wat u eraan kunt doen, is de sleutel tot winstgevendheid in veel sectoren, vooral wanneer er sprake is van herhaalaankopen of abonnementen. We kijken naar de neiging tot churn modellen, waaronder: - Logistische regressie: glm (package stats) en nieuwere technieken (vooral gbm als algemeen hulpmiddel) - Tuning modellen (caret) en introductie tot ensemble modellen.

Deel 4: Outflow: Begrijpen wie er vertrekken en waarom

Klanten zullen je verlaten – dat is een feit. Wat belangrijk is, is om te begrijpen wie er vertrekken en waarom. Zijn het klanten met een lage waarde die vertrekken of zijn het uw beste klanten? Gaan ze weg naar concurrenten of omdat ze jouw producten en diensten niet meer nodig hebben?

Onderwerpen zijn onder meer: - Customer lifetime value-modellen: het combineren van de waarde van aankopen met de neiging tot churn en de kosten van het bedienen en behouden van de klant. - Analyseren van enquêtegegevens. (Over het algemeen nuttig, maar we zullen hier een korte introductie doen in het kader van exit-enquêtes.)

Requirements

Van de studenten wordt verwacht dat zij vertrouwd zijn met het gebruik van R en de basismarketingconcepten begrijpen.

Studenten moeten toegang hebben tot een recente versie van R met de aanvullende pakketten gbm, caret en survey geïnstalleerd met hun afhankelijkheden en voorgestelde pakketten.

 21 Hours

Getuigenissen (10)

Related Courses

Related Categories