Course Outline

Analyse Business definiëren

Overzicht van de discipline bedrijfsanalyse

  • Belangrijkste rollen en verantwoordelijkheden
  • Onderscheid maken tussen bedrijfsanalyse en andere gerelateerde disciplines

Introductie van het raamwerk voor bedrijfsanalyse

  • Het raamwerk en de Business Analysis Body of Knowledge® (BABOK®)
  • Beste praktijken uit de sector van het International Institute of Business Analysis (IIBA®)

Vastleggen van Business vereisten door middel van elicitatie

Het verzamelen van bedrijfsbehoeften op organisatie- of afdelingsniveau

  • Uitvoeren van behoefteanalyses
  • Het kiezen van de beste elicitatietechniek
  • Verzoeken om contextuele analyse op ondernemingsniveau met behulp van strategische, tactische en operationele hulpmiddelen

Identificatie van de negen elicitatietechnieken

  • Het verifiëren van de noodzakelijke stappen om informatie te verzamelen
  • Registratie en bevestiging van elicitatieresultaten

Het uitvoeren van bedrijfsanalyses

Analyseren van het zakelijke landschap

  • Categoriseren en prioriteren van zakelijke behoeften en problemen met behulp van affiniteitsdiagrammen
  • Het beoordelen van zakelijke mogelijkheden en hiaten

Problemen signaleren en kansen ontdekken

  • Het blootleggen van de diepere oorzaken van problemen
  • Het vinden van groeimogelijkheden
  • Identificeren van elementen van de initiële oplossingsomvang
  • Het ontwikkelen van actiegerichte bedrijfsinitiatieven om zakelijke behoeften en kansen aan te pakken

Het meten van de haalbaarheid van opties

  • 2x2 analyseraster
  • Prioriteringsmatrices
  • Anticiperen op projectvoordelen en -kosten

Documenteren van kritische projectparameters

  • SMART-projectdoelstellingen opstellen
  • Specificeren van kritische projectelementen en deliverables

Planning en monitoring van het Business analyseproces

Planning voor behoefteanalyse

  • Documenteren van aannames, basisregels en templates
  • Het opstellen van een eisenontwikkelingsplan om het proces te begeleiden en te beheren
  • Het opstellen van het communicatieplan

Het uitvoeren van stakeholderanalyses

  • Het identificeren van de belangrijkste belanghebbenden
  • Analyseren van de impact die stakeholders hebben op een project

Het ontwikkelen van een verandermanagementproces

  • Het uitstippelen van uw plan
  • Het volgen van het gedefinieerde verandermanagementproces
  • Het managen van het change control-proces

Beheren en communiceren van vereisten

Het analyseren van eisen

  • Verifiëren, prioriteren en organiseren van vereisten
  • Specificeren van het eisendocument
  • Identificeren van belangrijke relaties met behulp van traceerbaarheid

Uitvoeren van het communicatieplan

  • Het aanpakken van veelvoorkomende valkuilen die vaak voorkomen tijdens de ontwikkeling van vereisten
  • Valideren van het vereistendocument met de belangrijkste belanghebbenden
  • Het beheren van overeenkomsten en conflicten tussen belanghebbenden

Oplossingen beoordelen en valideren

Behoeften toewijzen

  • Bedrijfswaarde optimaliseren
  • Evalueren van afhankelijkheden tussen de individuele vereisten

Het beoordelen van de gereedheid van de organisatie

  • Het identificeren van hiaten in de capaciteiten van de organisatie
  • Het definiëren van zakelijke en technische organisatorische gevolgen

Ontwikkelen van Business analysecompetenties

  • Go gaat verder dan de mechanismen van analyse
  • Toepassen van het IIBA® Business Analyse Competentie raamwerk

Requirements

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het verkrijgen van een brede kennis van de belangrijkste taken en technieken die betrokken zijn bij bedrijfsanalyse of voor iedereen die zakelijke opties en resultaten effectief moet analyseren.

 21 Hours

Getuigenissen (1)

Related Courses

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 Hours

Related Categories