Course Outline

Dag 1

INTRODUCTIE

  • Achtergrond
  • Rolomschrijving
  • Zachte vaardigheden
  • Perceptie, gecijferdheid en de menselijke natuur
  • Geld, statistieken en markten

1.        COMMUNICATIE – PARADOX, DOEL EN INTENTIE

  • Het doel en de intentie van communicatie
    • Opvoeden
    • Informeren
    • Overtuigen
  • Conclusies

2.        KEN JE PUBLIEK

  • Met wie praat je?
  • Wereldbeelden, lenzen en schema's
  • Jargon en gemengd publiek
  • Locatie en land
  • Niveau en abstractie

3.        COMMUNICATIEMETHODEN EN -INSTRUMENTEN

  • Gereedschap
  • Schermgebaseerde tekst en precis
  • De regel van drie
  • Voorbeelden en analogieën

4.        VERHALEN VERTELLEN

  • Alomtegenwoordigheid, cycli en bedraad voor kinderen
  • Hoe kunnen we verhalen gebruiken op de werkvloer?
  • Hoe vertel je een verhaal?
  • Non-verbale communicatie
  • De levensduur en kracht van verhalen

Dag 2

5.        PRESENTEREN VAN GEGEVENS EN INFORMATIE

  • Data en informatie – wat is het verschil?
  • Detail – hoeveel?
  • Betrouwbare bronnen
  • Data- en informatievisualisatie

6.        INTERPRETATIE VAN DE GEGEVENS

  • Voorkeur voor bevestiging
  • Communication Intentie
  • Communication Toestand

7.        TERUGKOPPELING

  • Feedback modellen
    • Situatie, gedrag en impact (SBI) model
    • Sandwich feedback model
    • Het feedbackmodel van Pendleton
    • Situatie, taak, actie en resultaat (STAR) feedbackmodel
    • SAID feedback model
  • Hoe krijg je goede feedback?
  • Actief luisteren
  • Hoe geef je goede feedback?
  • Constructieve feedback
  • Conclusies

Dag 3

8.        SAMENWERKING

  • Waarom samenwerken?
  • Wat is samenwerking?
  • Collaboration Cultuur
  • Conclusies

9.        SAMENWERKINGSTOOLS

  • Veelgebruikte samenwerkingstools en -suites
    • lidstaten SharePoint
    • GoOgle Werkruimte
    • Atlassian
    • Kahootz
    • Hoog Q
  • Hoe kies je een samenwerkingstool?

10.        ANALYSE VAN UW SAMENWERKINGSVAARDIGHEDENS

  • Het model van Johari
  • Beknoptheid        
  • Assertiveness
  • Fundamentele bewering
  • Empathische bewering
  • Consequentie bewering
  • Discrepantie techniek
  • Herhaling techniek
  • Fogging techniek

11.        EMOTIONELE INTELLIGENTIE EN SAMENWERKING

  • Zelfbewustzijn
  • Zelfsturing
  • Maatschappelijke betrokkenheid
  • Relatiebeheer

12.        PERSOONLIJKE BRANDING

  • Openbaarmaking en intentie
  • Hoe bouw je aan je persoonlijke merk?
    • Stap 1: wat wil je doen?
    • Stap 2: doelen afstemmen
    • Stap 3: met wie praat je – en waarom?
    • Stap 4: engageren
  • Merkkenmerken

13.        POSITIEVE HOUDING

  • De geschiedenis van PMA
  • 'Can-do' en geloof
  • Hoe ontwikkel en onderhoud je een PMA?
  • Gedistilleerde positiviteit
  • Conclusie

14.        NETWERKEN

15.        SAMENVATTING EN CONCLUSIES

Requirements

Vereiste kennis en vaardigheden
Er zijn geen specifieke vereisten voor deelnemers, hoewel enige professionele ervaring nuttig zou zijn - in welke discipline dan ook

Deelnemers

Deelnemers zijn normaal gesproken professionals met een paar jaar ervaring, maar de inhoud van de cursus is in wezen universeel en kan op de meeste disciplines worden toegepast. Het is waarschijnlijk nuttig voor specialisten die mogelijk complexe en ongebruikelijke concepten moeten uitleggen aan een lekenpubliek.

 21 Hours

Getuigenissen (8)

Related Courses

Related Categories