Course Outline

Module 1

Inleiding tot Data Science en toepassingen in Marketing

  • Overzicht van analyses: type analyse: voorspellend, prescriptief, inferentieel
  • Analytics-praktijk in Marketing
  • Gebruik van Big Data en verschillende technologieën - Inleiding

module2

Marketing in een digitale wereld

  • Inleiding tot Digital Marketing
  • Online Advertising - Introductie
  • Search Motoroptimalisatie (SEO) – Google casestudy
  • Social Media Marketing: Tips en geheimen – Voorbeeld van Facebook, Twitter

module3

Verkennend Data Analysis & Statistische modellering

  • Gegevenspresentatie en -visualisatie – De Business gegevens begrijpen met behulp van histogram, cirkeldiagram, staafdiagram, spreidingsdiagram – Snelle gevolgtrekking – Gebruik van Python
  • Basisstatistische modellering – Trend, seizoensinvloeden, clustering, classificaties (alleen basisprincipes, ander algoritme en gebruik, geen details) – Kant-en-klare code in Python
  • Marktmandanalyse (MBA) - Casestudy met behulp van associatieregels, ondersteuning, vertrouwen, lift

module4

Marketing Analyse I

  • Inleiding tot Marketing Proces – Casestudy
  • Gegevens gebruiken om de strategie te verbeteren Marketing.
  • Meten van merkactiva, snapple en merkwaarde – merkpositionering
  • Textmining voor Marketing – Basisprincipes van tekstmining – Casestudy voor Social Media Marketing

module5

Marketing Analyse II

  • Customer Lifetime Value (CLV) met berekening – Casestudy van CLV voor zakelijke beslissingen
  • Case en effect meten door middel van experimenten – Case Study
  • Geprojecteerde lift berekenen
  • Data Science in Online Advertising – Klikfrequentieconversie, Websiteanalyse

module6

Basisprincipes van regressie

  • Wat regressie onthult en basis Statistics (niet veel details over wiskunde)
  • Regressieresultaten interpreteren – met casestudy met behulp van Python
  • Log-Log-modellen begrijpen – met casestudy met behulp van Python
  • Marketing Mixmodellen – Casestudy met behulp van Python

Module 7

Classificatie en clustering

  • Basisprincipes van classificatie en clustering – Gebruik; Vermelding van algoritmen
  • De resultaten interpreteren – Python Programma's met output
  • Klanttargeting met behulp van classificatie en clustering – casestudy
  • Business Strategieverbetering – Voorbeeld van Email Marketing, Promoties
  • Behoefte aan Big Data technologieën voor classificatie en clustering

Module 8

Tijdreeksanalyse

  • Trend en seizoensinvloeden – Gebruik van Python gedreven casestudy's - visualisaties
  • Verschillende tijdreekstechnieken – AR en MA
  • Tijdreeksmodellen – ARMA, ARIMA, ARIMAX (gebruik en voorbeelden met Python) – Case Study
  • Tijdreeksvoorspelling voor campagne Marketing.

Module 9

Aanbevelingsmotor

  • Personalisatie en Business Strategie
  • Verschillende soorten gepersonaliseerde aanbevelingen – collaboratief, op inhoud gebaseerd
  • Verschillende algoritmen voor de aanbevelingsengine – gebruikergestuurd, itemgestuurd, hybride, Matrix factorisatie (alleen vermelding en gebruik van de algoritmen zonder Mathematica details)
  • Aanbevelingsstatistieken voor incrementele inkomsten – gedetailleerde casestudy

Module 10

Verkoop maximaliseren met Data Science

  • Basisprincipes van optimalisatietechniek en het gebruik ervan
  • Voorraadoptimalisatie – Casestudy
  • ROI verhogen met Data Science
  • Lean Analyse – Opstartversneller

Module 11

Data Science in Prijzen & Promotie I

  • Prijzen – De wetenschap van winstgevende groei
  • Vraag Forecasting Technieken - Modelleer en schat de structuur van prijs-respons-vraagcurven
  • Prijsbeslissing – Hoe u de prijsbeslissing kunt optimaliseren – Casestudy met behulp van Python
  • Promotieanalyse – Basislijnberekening en handelspromotiemodel
  • Promotie gebruiken voor een betere strategie - Specificatie van verkoopmodellen - Multiplicatief model

Module 12

Data Science in Prijzen en promotie II

  • Inkomsten Management - Hoe bederfelijke hulpbronnen beheren met meerdere marktsegmenten
  • Productbundeling – Snel- en langzaam bewegende producten – Casestudy met Python
  • Prijzen van bederfelijke Goods en diensten - luchtvaartmaatschappij & Hotelprijzen - Vermelding van stochastische modellen
  • Promotiestatistieken – traditioneel en sociaal

Requirements

Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze cursus deel te nemen.

 21 Hours

Getuigenissen (4)

Related Courses

Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers

35 Hours

MATLAB Fundamentals, Data Science & Report Generation

35 Hours

Python Programming for Finance

35 Hours

Related Categories