Cursusaanbod

Inleiding tot de vraagstukken van de sociale psychologie. Eenheid, andere eenheden, groep. Het concept van samenwerking. Samenwerking als een van de vormen van contacten met anderen

Principes van het functioneren van het individu in relatie tot anderen

  • menselijke behoeften en hun hiërarchie. De behoeften aan veiligheid, verbondenheid, contact als de belangrijkste vanuit het oogpunt van samenwerking
  • Zelfredzaamheid, autonomie  en samenwerking

Communicatie als fundamentele factor voor samenwerking:

  • Principes van effectieve communicatie
  • Ontdek de verborgen regels en motieven van anderen
  • Berichten in de "tweede" en "derde" soundtracks
  • Attitudes: intellectuele, emotionele en gedragsaspecten – hun impact op samenwerking en kansen en manieren om deze te veranderen
  • het vermogen om mensen te overtuigen en te beïnvloeden
  • Principes om mensen voor je te winnen

Stadia van teambuilding en hun impact op de samenwerking

  • Stadia van teamontwikkeling: werkingsprincipes en gevaren bij elk van hen
  • Manieren om aan elk van hen samen te werken
  • Teamrollen en hun identificatie

Externe factoren die van invloed zijn op de samenwerking met anderen 

  • Tijd en de druk ervan
  • Organisatiecultuur
  • Veranderingen in de organisatie

De rol van een leider in het creëren, versterken van samenwerking en motiveren

  • Teammanagementstijlen en motivatie
  • Coördinatie van activiteiten gericht op het bereiken van de gestelde doelen
  • Gedrag modelleren

Kwaliteiten van een goede leider en bron van autoriteit

  • Elementy zelfdiagnose van persoonlijkheidskenmerken als leider
  • Het belang van een leider in een organisatie
  • Kenmerken van een goede leider
  • Leiderschapsstijlen – de juiste kiezen
  • Het competentieprofiel van een volwassen leider in 4 aspecten van intelligentie

Valkuilen en fouten van leiderschap

  • De valstrikken van de macht
  • Het model van de strategie van de macht
  • Macht, invloed uitoefenen en manipulatie – meanders van mechanismen voor het opbouwen van relaties in leiderschap

Hoe ze je zien, is hoe ze je schrijven - een paar woorden over het beeld van de leider

  • De houding van de leider
  • Eigenschappen van leiderschap
  • De weg van de kampioen: een balans vinden tussen waarden en imago

 Diversiteit aan rollen in de organisatie

  • Superieur, leider en leider – wie zijn ze en wat verwachten we van hen?
  • Introduceren van ideeën en een waardensysteem in de organisatie
  • Verandering is het enige waar een leider zeker van kan zijn: hoe het te initiëren en te implementeren

Ethische en sociale aspecten van leiderschap

  • Visie in leiderschap
  • Doelen in leiderschap
  • Waarden in leiderschap
  1.  De weg van dienend leiderschap (Blanchard)
  • Zelfbewustzijn van leiders: een diagnostisch onderzoek
  • Leiderschapsstrategie
 14 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €4560 online delivery, based on a group of 2 delegates, €1440 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën