Cursusaanbod

Introductie

Overzicht van een embedded Linux systeemarchitectuur

Overzicht van Pocky en bitbake

Voorbereiding van uw ontwikkelomgeving

Het voorbereiden van uw doelontwikkelingsbord en toolkits

Inzicht in de Yocto Project bronboom

Een imago opbouwen

De webinterface van de broodrooster gebruiken om builds te starten

Pakketten toevoegen aan de gegenereerde afbeelding

Inzicht in Board Support Packages (BSP's), recepten, configuraties en lagen

Het schrijven van een recept

Overzicht van enkele bestaande bouwsystemen - Autotools, CMake, Meson

Bouwen, configureren en toevoegen van een applicatie op maat

Problemen met buildfouten oplossen

Veelvoorkomende problemen met cross-compilatie oplossen

De build aanpassen met lagen

Uitbreiding van bestaande recepten

Het schrijven van een aangepaste machineconfiguratie

Runtime-pakketten toevoegen en beheren

Een aangepaste afbeelding toevoegen

Een aangepaste afbeelding maken

Generatig rootfs

De SDK Yocto Project gebruiken

Een applicatie ontwikkelen met behulp van de Poky SDK

De toolkit voor applicatieontwikkeling

Afsluitende opmerkingen

Requirements

  • De deelnemer moet ten minste één keer een kernel hebben gebouwd voor een traditioneel desktop (non-embedded) Linux systeem.
  • Weet uit welke componenten de Linux gebruikersruimte op een desktopsysteem is samengesteld.
  • Weet hoe hij patches moet genereren en gebruiken.
  • Moet in staat zijn om uit te leggen wat GNU Make is, Autotools, welke andere bouwsystemen er zijn.
  • In het ideale geval wordt ten minste één Linux-pakket onderhouden, hetzij als een upstream-auteur, hetzij in een traditionele Linux desktopdistributie.
  • Eerdere ervaring met embedded ontwikkeling is niet vereist en is geen vervanging voor de kennis over traditionele Linux desktops die hierboven is gespecificeerd.

Audiëntie

  • Ontwikkelaars
  • Systeem ingenieurs
  • Testingenieurs
  • Systeembeheerders
 28 Hours

Reviews (4)

Voorlopige Aankomende Cursussen