Course Outline

Invoering

Overzicht van een ingebedde Linux systeemarchitectuur

Overzicht van Pocky en bitbake

Uw ontwikkelomgeving voorbereiden

Het voorbereiden van uw doelontwikkelingsbord en toolkits

Inzicht in de Yocto Project bronboom

Een imago opbouwen

De Toaster-webinterface gebruiken om builds te starten

Pakketten toevoegen aan de gegenereerde afbeelding

Inzicht in Board Support Packages (BSP's), recepten, configuraties en lagen

Een recept schrijven

Overzicht van enkele bestaande bouwsystemen - Autotools, CMake, Meson

Een maatwerkapplicatie bouwen, configureren en toevoegen

Problemen met buildfouten oplossen

Veelvoorkomende problemen met cross-compilatie oplossen

De build aanpassen met lagen

Uitbreiding van bestaande recepten

Een aangepaste machineconfiguratie schrijven

Runtimepakketten toevoegen en beheren

Een aangepaste afbeelding toevoegen

Een aangepaste afbeelding maken

Genereer rootfs

Met behulp van de Yocto Project SDK

Ontwikkel een applicatie met behulp van de Poky SDK

De applicatieontwikkelingstoolkit

Slotopmerkingen

Requirements

  • De deelnemer moet minimaal één keer een kernel hebben gebouwd voor een traditioneel desktop (niet-embedded) Linux systeem.
  • Weet uit welke componenten de Linux gebruikersruimte op een desktopsysteem bestaat.
  • Weet hoe je patches moet genereren en gebruiken.
  • Moet kunnen uitleggen wat GNU Make, Autotools is en welke andere bouwsystemen er bestaan.
  • Idealiter onderhoudt het ten minste één Linux pakket, hetzij als upstream-auteur, hetzij in een traditionele Linux desktopdistributie.
  • Eerdere ervaring met embedded ontwikkeling is niet vereist en is geen vervanging voor de kennis over traditionele Linux desktops zoals hierboven gespecificeerd.

Publiek

  • Ontwikkelaars
  • Systeemingenieurs
  • Testingenieurs
  • Systeembeheerders
 28 Hours

Getuigenissen (4)