Cursusaanbod

Inleiding & Huidige Status van ARToolKit

  • Geschiedenis en ontwikkeling naar artoolkitX, open-source onderhoud
  • Markergebaseerd vs natuurlijke kenmerken tracking, barcode marker ondersteuning
  • Ondersteunde platforms (Android, iOS, desktop) en plugin-integraties (Unity, OpenSceneGraph)

Omgeving Instellen

  • Installeren van artoolkitX, SDK's voor mobiele platforms
  • Integrare van Unity of OpenSceneGraph
  • Configureren van toestemming voor camera, GPS, kompas en bestandstoegang

Markers, Calibratie & Natuurlijke Kenmerken Tracking

  • Het maken en gebruiken van vierkantige markeringen en barcode markeringen
  • Natuurlijke kenmerken tracking (NFT): principes en werkstromen
  • Camera calibratie, vervormingscorrectie, ondersteuning voor stereo camera

Overlayen van Virtuele Inhoud & Rendering

  • 2D en 3D inhoud overlay over live camera feed
  • Belichting, occlusie en shader basismogelijkheden voor realistisch renderen
  • Prestatieoverwegingen op mobiel: optimaliseren van frame rate en geheugengebruik

Sensor Integrare & Externe Invoeren

  • Gebruik van GPS en kompasgegevens om AR-inhoud te oriënteren ten opzichte van de echte wereld
  • Toegang tot camera eigenschappen, herkennen van brandpuntsafstand en sensor calibratie
  • Integrare met OpenCV voor beeldvoorverwerking en verbeteringen (bijvoorbeeld filtering, stabilisatie)

Gebruik van Externe Engines (Unity / OpenSceneGraph)

  • Een project instellen in Unity met de ARToolKit plugin
  • Synchroniseren van ARToolKit marker/NFT-trackinggegevens in Unity-scenes
  • Gebruik van OpenSceneGraph voor geavanceerd renderen of GPU-gebaseerde 3D-inhoud

Problemen Oplossen, Prestatie & Implementatie

  • Veelvoorkomende problemen: verlichting, markerdetectie falen, vertragingen
  • Optimaliseren voor mobiel: textuurgrootten, multithreading, geheugengebruik
  • Pakkettering voor Android / iOS, testen op echte apparaten, foutopsporingsgereedschappen

Samenvatting en Volgende Stappen

Vereisten

  • Programmervaring in een willekeurige taal
  • Basiskennis van 3D-grafische of renderconcepten
  • Vertrouwdheid met de opzet van een mobiele ontwikkelomgeving

Doelgroep

  • Mobiele en AR-ontwikkelaars
  • Computer vision engineers
  • Ontwikkelaars van interactieve media
 7 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €2280 online delivery, based on a group of 2 delegates, €720 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (5)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën