Course Outline

Inleiding tot Unreal Engine

  • Overzicht van Unreal Functies en mogelijkheden van de motor
  • Inzicht in de real-time renderingworkflow
  • Belangrijkste verschillen tussen 3ds Max- en Unreal Engine-workflows

Assets importeren uit 3ds Max

  • 3D-modellen, animaties en assets exporteren vanuit 3ds Max
  • Activa importeren in Unreal Engine
  • Activa-instellingen en -configuraties optimaliseren voor Unreal Engine

Materialen en texturen in Unreal Engine

  • Inleiding tot Unreal Engine's materiaaleditor
  • Materialen en texturen maken en aanpassen
  • Shaders en speciale effecten toepassen voor realistische weergave

Belichting en rendering in Unreal Engine

  • Dynamische verlichting en globale verlichting instellen
  • Verlichtingsinstellingen aanpassen voor verschillende scenario's
  • Rendering-instellingen optimaliseren voor real-time prestaties

Blauwdruk Visuele Scripting

  • Overzicht van visuele scripts voor blauwdruk in Unreal Engine
  • Interactief gedrag en gameplay-mechanica creëren
  • Implementeren van gebruikersinteracties en controles

Optimalisatie Technieken

  • Assets optimaliseren voor real-time prestaties
  • Level streaming en LOD-technieken voor efficiënt scènebeheer
  • Strategieën voor prestatieprofilering en -optimalisatie

Praktijkprojecten en casestudy's

  • Projecten en voorbeelden uit de echte wereld verkennen
  • Analyse van best practices en optimalisatietechnieken die worden gebruikt in professionele projecten
  • Praktische oefeningen en projecten om het leren te versterken

Samenvatting en volgende stappen

Requirements

  • Vaardigheid in Autodesk 3ds Max voor 3D-modellering, animatie en rendering
  • Basiskennis van real-time renderingconcepten
  • Bekendheid met veelgebruikte bestandsindelingen voor 3D-assets (bijv. FBX, OBJ)

Audiëntie

  • 3D-artiesten
  • Game-ontwikkelaars
  • Architecturale visualizers
  • Makers van VR/AR-inhoud
 21 Hours

Getuigenissen (2)

Related Courses

Related Categories