Cursusaanbod

Introductie

  • Wat zijn Microsip SCM en ERP, en waarom gebruiken we ze?
  • Overzicht van de functies en modules van Microsip SCM en ERP
  • Installatie en configuratie van Microsip SCM en ERP
  • Een basisproject instellen

Inventarisbeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van inventarisitems, categorieën en locaties
  • Beheer van inventarisbewegingen, overboekingen en aanpassingen
  • Het uitvoeren van inventariswaardering en -kostprijsberekening
  • Het gebruiken van inventarisrapporten en dashboarden

Inkoopbeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van leveranciers, inkooporders en ontvangstbonnen
  • Beheer van inkoopverzoeken, goedkeuringen en retourzendingen
  • Het uitvoeren van inkoopschema's en -prognoses
  • Het gebruiken van inkooprapporten en dashboarden

Productiebeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van producten, stoffenlijsten en verwerkingsroutes
  • Beheer van productieorders, bewerkingen en middelen
  • Het uitvoeren van productieschema's en capaciteitsplanning
  • Het gebruiken van productierapporten en dashboarden

Distributiebeheer

  • Het aanmaken en gebruiken van klanten, verkooporders en leveringen
  • Beheer van offertes, facturen en retourzendingen
  • Het uitvoeren van distributieplanning en -optimalisatie
  • Het gebruiken van distributierapporten en dashboarden

Logistiek beheer

  • Het aanmaken en gebruiken van magazijnen, vervoersbedrijven en routes
  • Beheer van magazijnoperaties, pakken, inpakken en verzendingen
  • Het uitvoeren van logistieke planning en -optimalisatie
  • Het gebruiken van logistiekrapporten en dashboarden

Supply chain prestatiebeheer

  • Definiëren en meten van supply chain-key performance indicators (KPI's)
  • Analyseren en verbeteren van de efficiëntie, effectiviteit en flexibiliteit van de supply chain
  • Het gebruiken van business intelligence- en analysewerktuigen

Supply chain samenwerking en communicatie

  • Integratie met andere Microsip ERP-modules
  • Integratie met andere systemen en applicaties
  • Delen en uitwisselen van gegevens met leveranciers, klanten en partners
  • Communiceren en coördineren met leveranciers, klanten en partners

Samenvatting en volgende stappen

Vereisten

  • Basis-kennis van supply chain management (SCM) en enterprise resource planning (ERP)-concepten

Doelgroep

  • Supply chain managers en analisten
  • ERP-adviseurs en beheerders
 21 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €6840 online delivery, based on a group of 2 delegates, €2160 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (2)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën