Cursusaanbod

Module 1

  • Analyse van persoonlijke kredietproposities
    • Welke informatie moeten klanten aan ons verstrekken?
    • Welke extra informatie moeten klanten aan ons verstrekken?
    • Hoe analyseren we die informatie om de echtheid ervan te controleren?
  • CAMPARI als geheugensteuntje voor het analyseren van Personal Lending proposities
    • Karakter: wat weten we van de klant – bijvoorbeeld hun staat van dienst bij de bank en eerdere kredietgeschiedenis
    • Vermogen: waar komen de aflossingen vandaan – welk "reserve" geld heeft de klant om de aflossing van de lening te financieren?
    • Marge: wat is de juiste rentevoet voor de lening – dit is de "huur" die we de klant vragen te betalen voor ons geld en die de juiste mate van risico weerspiegelt
    • Doel: waarom wil de klant de lening – koopt/financiert hij een aankoop die acceptabel is voor de bank en is de aflossingsperiode geschikt voor dit soort aankopen?
    • Bedrag: hoeveel wil de klant lenen – draagt hij iets bij aan de aankoopprijzen of vraagt de bank om 100% te lenen?
    • Aflossing: wat is het aflossingsschema – zal de klant deze betalingen gedurende de looptijd van de lening kunnen volhouden?
    • Verzekering: welke zekerheid (onderpand) zouden we verwachten te krijgen - hoe gemakkelijk zal het zijn om deze zekerheid te perfectioneren door de bank de "verzekering" te geven die ze wil?

Module 2

Interactie tussen kredietverstrekker en klant

  • Gedrag begrijpen
    • Hoe is ons gedrag ontwikkeld door eerdere interacties (zowel binnen als buiten de bank)?
    • Hoe is het gedrag van onze klanten ook ontwikkeld door vele interacties
    • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we het gedrag van klanten begrijpen en, net zo belangrijk, dat zij het onze begrijpen...?
  • Effectief Communication
    • Wat bedoelen we met effectief Communication?
    • Hoe wordt Effectief Communication beïnvloed door eerste indrukken?
    • Hoe wordt Effectief Communication beïnvloed door verschillende manieren van communicatie: face-to-face / audio / e-mail / etc.?
  • Verstandhouding opbouwen (en onderhouden)
    • Emotionele intelligentie begrijpen bij het opbouwen (en behouden) van een band met klanten - en, toevallig, met collega's...
    • Gebruik van Goleman's 5 stappen naar emotionele intelligentie in klantinteracties
      • Zelfbewustzijn
      • Zelf-Management
      • Motivatie
      • Empathie
      • Sociale vaardigheden
    • De niveaus van verstandhouding - en hoe we deze bereiken
    • Het Berner communicatiemodel – en de link met rapport
  • Interview technieken
    • De juiste informatie krijgen
    • Het controleren van de juistheid van die informatie in discussies
    • Onduidelijkheden uitdagen (of informatie die onjuist lijkt te zijn)
    • Vragen om alternatieven / Alternatieven aanbieden
    • Effectieve luistertechnieken

Module 3

  • De beslissing nemen
    • Hoe komen we tot de juiste beslissing?
    • Evenwicht tussen "voors" en "nadelen"
    • Een heranalyse van de CAMPARI-informatie dan...
  • Structureren van de kredietverlening
    • Het opzetten van de lening om te voldoen aan de optimale "vorm" van de lening:
      • Optimaal voor de bank
      • Optimaal voor de klant
    • Het maken van de juiste documenten en ze laten ondertekenen voordat het geld wordt voorgeschoten...
  • Verzekering
    • Welke zekerheden acht de bank passend voor deze kredietverlening?
    • Is de bank bereid om ongedekt te lenen?
      • Waarom niet...?
    • Welke zekerheid heeft de klant te bieden?
    • Hoe perfectioneert de bank de beveiliging om ervoor te zorgen dat deze adequaat beschermd is in geval van wanbetaling?
  • … en terugbetaald krijgen!
    • Het opzetten van het juiste monitoringproces voor de lening om ervoor te zorgen dat de terugbetaling altijd (zo dicht mogelijk) op schema ligt
    • Welke acties moeten we ondernemen als de aflossing afwijkt van het afgesproken schema?
      • In welk stadium beginnen we ons zorgen te maken...?

Module 4

  • Monitoren van de kredietportefeuille
    • Welke regelmatige controleprocessen moet de bank hebben voor de gehele kredietportefeuille?
    • Wat zijn de vroege waarschuwingssignalen waar de bank op moet letten?
    • In welk stadium betekenen deze vroege waarschuwingssignalen eigenlijk dat de lening (leningen!) buiten gebruik zijn?
  • Klantinteracties (herzien)
    • Hoe communiceert de bank met de klant nu de lening niet presteert zoals afgesproken (en verwacht!)?
    • Hoe moet dat communicatieproces veranderen ten opzichte van de eerste communicatie toen de lening werd besproken?
    • Herziene interviewtechnieken
  • Onderhandelingsvaardigheden
    • Wat zijn de stappen die nodig zijn om met de klant te "onderhandelen" om de best mogelijke oplossing te krijgen – zowel voor de klant als voor de bank...?
    • Inzicht in de IVC's (Cheap Valuable Concessions) en WAP's (Walk Away Positions) die beschikbaar zijn voor de bank om tot een overeenkomst te komen

Module 5

  • Oninbare en dubieuze debiteuren
    • Hoe besluit de bank dat een lening nu "Slecht" is?
    • Wat zijn de stappen die nu nodig zijn om terugbetaling te bereiken?
    • Wat is er nu veranderd met de informatie in de oorspronkelijke CAMPARI-beoordeling?
    • Wat is de huidige beoordeling van CAMPARI?
      • Hoe kan de bank leren van eerdere inschattingen die achteraf onjuist blijken te zijn?
    • Hoe moet de bank de leningsovereenkomst opnieuw plannen?
    • Wanneer moet de bank beginnen met het realiseren van haar beveiliging?
    • Welke juridische middelen heeft de bank om de klant te "dwingen" terug te betalen...?

(Optioneel) Module 6

De cursus kan ook de analyse en besluitvorming omvatten voor leningen aan kleine bedrijven - voor eenmanszaken, partnerschappen en entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid

  • Inclusief de beoordeling van de meer traditionele bronnen van financiële informatie door middel van balansen, winst- en verliesrekeningen en financiële prognoses
 21 Uren

Leveringsopties

PRIVÉGROEPSTRAINING

Onze identiteit draait om het leveren van precies wat onze klanten nodig hebben.

  • Pre-cursusgesprek met uw trainer
  • Aanpassing van de leerervaring om uw doelen te bereiken -
    • Op maat gemaakte overzichten
    • Praktische, praktische oefeningen met gegevens / scenario's die herkenbaar zijn voor de cursisten
  • Training gepland op een datum naar keuze
  • Gegeven online, op locatie/klaslokaal of hybride door experts die ervaring uit de echte wereld delen

Private Group Prices RRP from €6840 online delivery, based on a group of 2 delegates, €2160 per additional delegate (excludes any certification / exam costs). We recommend a maximum group size of 12 for most learning events.

Neem contact met ons op voor een exacte offerte en om onze laatste promoties te horen


OPENBARE TRAINING

Kijk op onze public courses

Reviews (7)

Voorlopige Aankomende Cursussen

Gerelateerde categorieën