Course Outline

    Onderzoeksvragen en -problemen De aard van onderzoek in het bedrijfsleven Voor welke soort bedrijfsproblemen is onderzoek nodig? Wat zijn de belangrijkste vraagstukken op het gebied van onderzoeksmethoden? Inductief of deductief redeneren, verklaren, voorspellen Relevante literatuur identificeren en beoordelen Onderzoeksbenaderingen en -strategieën kiezen Onderzoeksparadigma's voor het bedrijfsleven Kwalitatieve en kwantitatieve methoden en hoe deze met elkaar in verband kunnen worden gebracht Criteria van validiteit en betrouwbaarheid in de context van bedrijfsonderzoek Het selecteren van geschikte steekproeftechnieken voor ander onderzoek studies Kwantitatieve onderzoeksmethoden Soorten gegevens voor analyse Het kiezen van geschikte methoden en hulpmiddelen Statistische methoden Het ontwerpen van vragenlijsten en testen Het gebruik van secundaire gegevens Waar moet u naar secundaire gegevens zoeken en waar kunt u deze vinden De bijdrage van secundaire gegevens aan bedrijfsonderzoek De voordelen van het gebruik van secundaire gegevens in zakelijk onderzoek Presenteren van onderzoeksrapporten en communicatie Een rapport schrijven van onderzoek Inhoud van een rapport voor een zakelijk publiek Communiceren van resultaten, methoden en media Het produceren van presentaties van de belangrijkste bevindingen Code voor professioneel gedrag en ethiek Ethische code Geschiedenis, Concept van geïnformeerde toestemming Gegevenseigendom Privacy en technologie Anonimiteit Gegevensgeldigheid Algoritmische Eerlijkheid Gevolgen voor de samenleving Gedragscode

Requirements

Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze cursus deel te nemen.

 7 Hours

Getuigenissen (4)

Related Courses

Big Data Business Intelligence for Telecom and Communication Service Providers

35 Hours

MATLAB Fundamentals, Data Science & Report Generation

35 Hours

Python Programming for Finance

35 Hours

Related Categories