Course Outline

DAG 1

Invoering

Sessie 1 – Inleiding tot ABMS

  • Industriële modellering en simulatie
  • Wat is een model, niveau van abstractie
  • Voordelen van het maken van een uitvoerbaar model
  • Voordelen van systeemsimulatie

Sessie 2 – Agenten

  • Wat zijn agenten
  • Agenten identificeren
  • Agenten modelleren
  • Selectie van agentkeuze en beslissing op abstractieniveau
  • Repas-omgeving installeren

Vraag en antwoord

DAG 2

Opfriscursus van dag 1

Sessie 3 – Essentiële achtergrond

  • Wat zijn logo, OO, Java
  • Objectgeoriënteerde concepten
  • erfenis concepten
  • Agenten als objecten
  • LOGO herinneren

Sessie 4 – Repast/relogo-omgeving

  • Het basisrelogoprogramma
  • De reLogo-omgeving
  • Ingebouwde klassen van relogo

Vraag en antwoord

DAG 3

Opfriscursus van dag 2

Sessie 5 – De modelregels Governing

  • Voorbeelden van natuurkundige en wiskundige regels voor modellering
  • Positie, snelheid en acceleratie
  • Regel van de tweede wet van Newton
  • Chemische en fysische veranderingen

Sessie 6 – Het model ontwikkelen

  • Schildpad Groovy/Klasse
  • Turtle step-methode
  • Patch Groovy
  • Gebruikerspaneel
  • Wat zijn relogo-links
  • link groovy

Vraag en antwoord

DAG 4

Opfriscursus van dag 3

Sessie 7 – Simulatie van het model

  • Algemene simulatieconcepten
  • Beheer de simulatie via parameters
  • Het creëren van scenario's en 'wat als'-situaties
  • Het simulatieresultaat verzamelen
  • Een casestudy

Sessie 8 – Modellen onderhouden

  • het overnemen van een bestaand model
  • kleine wijzigingen aan modellen
  • het creëren van een echt voorbeeld van ABMS

Vraag en antwoord

 28 Hours

Getuigenissen (1)

Related Categories