Course Outline

Invoering

  • Wat is programmeren en waarom zou zijn aandacht moeten besteden
  • Geschiedenis van programmeren
  • Mogelijkheid om taken te automatiseren met behulp van de software
  • De rol van de programmeur en de computer in de onderneming
  • Programming vandaag de dag de ontwikkeling van de huidige markttrends
  • Declaratieve en imperatieve programmering. Hoe of wat?
  • Turing-machine
  • Consolidatie, compilatie en interpretatie "on the fly".

Herinneringsvraagstukken over logica en Booleaanse algebra

  • predicaten
  • logische zinnen
  • tautologieën
  • Booleaanse algebra

Het eerste programma

  • structureel
  • functioneel
  • voorwerp
  • En hoe anders?

Eenvoudige typen

  • Vertegenwoordiging van snaren
  • gehele getallen
  • Getallen met drijvende komma
  • Booleaans
  • Typ Nul
  • Een blanco of niet-geïnitialiseerd
  • Sterk en zwak typen

Data structuren

  • Begrippen FIFO en FILO
  • Stapels
  • Wachtrijen
  • Arrays en lijsten declareren
  • Indexering
  • Kaarten
  • Opnames
  • Bomen

Exploitanten

  • Toewijzingsoperatoren.
  • Rekenkundige operatoren.
  • vergelijking Operators
  • En een vergelijking van de waarden in verschillende talen
  • Bitsgewijs
  • Aaneenschakeling
  • Operatoren voor verhogen en verlagen
  • De meest voorkomende fouten

Controle van het programma

  • De if, if else-instructies
  • Gonaar instructies, bespreek de toepassingsproblemen.
  • De schakelaar
  • De for-lus, for-in
  • De while-lus, do-while
  • foreach lus
  • Lus stoppen

Een herbruikbare code maken

  • Functioneel Programming
  • Object-Oriented Programming

Functionele programmeerparadigma's

  • Wat is de functie van
  • Functie en procedure
  • Grondbeginselen van lambdarekening
  • Functieargumenten
  • Waarden retourneren
  • Functioneert als argumenten
  • Anonieme functies
  • Sluitingen
  • Herhaling

De paradigma's van objectgeoriënteerd programmeren

  • Vertegenwoordiging van entiteiten uit de echte wereldentiteiten in de filosofie, ontologie
  • Beslissen waar u bezwaar tegen wilt maken, of andere vormen van bezwaar
  • Verklaring van klassen
  • Instanties van klassen maken
  • Velden, een toestand van het object
  • Methoden, als het gedrag van een object
  • abstractie
  • Inkapseling
  • Erfenis
  • polymorfisme
  • Associatie en aggregatie
  • Delegatie en scheiding van relaties tussen objecten
  • Modules, pakketten en bibliotheken
  • API voor delen
  • Het modelleren van het systeem als klassen en objecten
  • Relaties tussen klassen beschrijven en programmeren
  • Programma vanuit een zakelijk perspectief

Good programmeerpraktijk

  • Valkuilen en veel voorkomende fouten
  • Code op hoog niveau bij de interpretatie van low-level
  • Code-optimalisatie
  • KISS-principe
  • DRY-principe
  • Principe Slechter is beter
  • Scheiding abstractie van implementatie
  • Methoden voor het detecteren van logische programma's voor foutdetectie
  • Conventies godowania
  • Commentaar geven op de code
  • Softwarestatistieken

Overzicht van deze technologieën en talen

  • Het toepassingsgebied van deze talen
  • De belangrijkste kenmerken van taal
  • Vooruitzichten voor ontwikkeling
  • De toekomstige ontwikkelingsrichting: algoritmisch, optimalisatie van code, implementatie van patronen, ontwerppatronen, architecturale patronen, analytische standaarden
  • Vermindering van de controlestructuur - het gebruik van kunstmatige intelligentie en geautomatiseerde besluitvorming
  • Welk platform kiezen? Individuele consultaties
 35 Hours

Getuigenissen (5)

Related Courses

Related Categories