Course Outline

Introductie

  • Wat is Android?
  • Android SDK
  • Android JVM
  • De softwarestack
  • De ontwikkelingstools (ADT)
  • Gebruikersinterface
  • Ontwikkeltools installeren
  • Inhoudsproviders
  • Diensten
  • Intenties
  • Activities
  • Weergaven
  • Configuratiebestand
  • Eenvoudige Hallo Wereld
  • Applicatie-artefacten
  • Tool voor het verpakken van activa
  • Activiteit op het instappunt
  • Bedoeling
  • Andere Activitien aanroepen
  • De Activities-stapel
  • Gepauzeerd en gestopt Activities
  • SQLite Database
  • Systeem Management
  • Gescheiden processen
  • Component- en integratiearchitectuur

Bronnen voor toepassingen

  • Introductie
  • Wat zijn middelen?
  • Tekenreeks bronnen
  • Lay-out bronnen
  • Voorbeelden van codes
  • Syntaxis van bronverwijzing
  • Gecompileerde bronnen
  • Gecompileerde Animation bestanden
  • Gecompileerde bitmaps
  • Gecompileerde definities van UI-weergave
  • Gecompileerde matrices
  • Gecompileerde kleuren
  • Gecompileerde tekenreeksen
  • Gecompileerde stijlen
  • Gecompileerde willekeurige RAW-bestanden XML
  • Niet-gecompileerde bronnen
  • Het .apk-bestand
  • Activa
  • Directory structuur van activa en middelen

Het intentieconcept

  • Introductie
  • Intentie Filter
  • Intentie gebruiken om activiteit te starten
  • Android Beschikbare intenties
  • Voorbeelden van codes
  • Intentie Categorieën
  • Late Run-Time Binding
  • Intentie gebruiken om service te starten
  • Broadcast Ontvangers
  • De intentie-objectstructuur
  • De naam van de intentiecomponent
  • De intentie-actie
  • De intentiegegevens
  • De categorie Intentie
  • De intentie extra's
  • De intentievlaggen
  • Intenties Resolutie
  • Structuur van het intentiefilter
  • De actietest
  • De Categorie Test
  • De datatest
  • Meerdere overeenkomsten
  • Android Vooraf gedefinieerde intenties
  • Monsters

Bedieningselementen van de gebruikersinterface

  • Introductie
  • GUI-voorbeeld in broncode
  • GUI-voorbeeld in XML
  • GUI-voorbeeld in XML en broncode
  • Tekstweergave
  • Voorbeeld van TextView
  • Voorbeeld van TextView-stijl
  • Tekst bewerken
  • Voorbeeld van EditText
  • AutoCompleteTextView
  • Voorbeeld van AutoCompleteTextView
  • MultiAutoCompleteTextView
  • Voorbeeld van MultiAutoCompleteTextView
  • Knoop
  • Knop Voorbeeld
  • AfbeeldingKnop
  • Voorbeeld van ImageButton
  • Toggle-knop
  • Voorbeeld van ToggleButton
  • Controle van selectievakjes
  • Voorbeeld van selectievakje
  • RadioButton-bediening
  • Voorbeeld van RadioButton-bediening
  • Lijstweergave
  • ListView-voorbeeld
  • GridView-bediening
  • Voorbeeld van GridView-besturingselement
  • Datum- en tijdcontroles
  • Galerij Controller
  • Kaartweergave
  • WebView

Lay-out Managers

  • Introductie
  • LineaireLay-out
  • Lay-out Gewicht
  • Graviteit
  • Monsters
  • Tabelindeling
  • Eigenschappen van de opvulling
  • RelatieveLay-out
  • AbsoluteLayout
  • Frame-indeling
  • TabbladenHost

Menu's en dialoogvensters

  • Introductie
  • Menu-interface
  • MenuItem Interface
  • SubMenu-interface
  • Menu-items Groep
  • Menu-items Kenmerken
  • Menu-items voor containers
  • Menu-items van het systeem
  • Secundaire menu-items
  • Alternatieve menu-items
  • Menu maken
  • Monster
  • Menu-items Groepen
  • Menu-items Gebeurtenissen afhandeling
  • Terugbelfunctie overschrijven
  • Luisteraar definiëren
  • Intenties gebruiken
  • Uitgebreid menu
  • Pictogram Menu's
  • Submenu's
  • Systeem Menu's
  • Contextmenu
  • Monsters
  • Menugebeurtenissen afhandelen
  • Menu maken met XML
  • Dialoogvenster Waarschuwing
  • Dialoogvenster Prompt
  • Monsters

Aanraakschermen

  • Introductie
  • Motion Evenementen
  • Gebeurtenissen Sequenties
  • Afhandeling van evenementen
  • Behandeling Methode
  • Monsters

Definitie van stijl

  • Introductie
  • Definitie van stijl
  • Monsters
  • Stijldefinities Overerving
  • Stijl eigenschappen
  • Thema definitie
  • Vooraf gedefinieerde thema's
  • Vooraf gedefinieerde thema's
  • Vooraf gedefinieerd thema overnemen
  • Ontwikkeling van app-widgets
  • Overzicht van app-widgets
  • Praktische voorbeelden
  • Basisstructuur van app-widgets
  • Configuratie-activiteit
  • Richtlijnen voor het ontwerp

Locatiegebaseerde diensten

  • Introductie
  • De kaarttoets
  • De MD-5 handtekening
  • GoOgle Kaarten-toets
  • Vereiste machtigingen
  • Voorbeeld van code
  • De kaartcontroller
  • Voorbeelden van codes
  • Kaartoverlays
  • Voorbeelden van codes
  • De Geocoder-klasse
  • De adresklasse
  • De LocationManager-klasse
  • De LocationListener-interface
  • De Debug Monitor Service (DMS)

Web Services

  • Introductie
  • De HttpClient-klasse
  • De HttpGet-klasse
  • De HttpPost-klasse
  • De HttpResponse-klasse
  • Voorbeelden van codes
  • HTTP Aanvraag ophalen
  • HTTP Post-verzoek
  • Voorbeelden van codes
  • Time-out uitzonderingen
  • Problemen met threaden

Android Diensten

  • Introductie
  • Diensten maken
  • De serviceklasse
  • Achtergrondtaken
  • Inter proces Communication
  • Gescheiden implementatie
  • Lokale serviceServices op afstand
  • AIDL-compiler
  • Externe service makenExterne service gebruikenExterne service gebruiken
  • Monsters

Kader voor de media

  • Introductie
  • Audio afspelen
  • Video afspelen
  • Eenvoudige MP3-speler Demo
  • Eenvoudige demo van de videospeler

Android Beveiligingsmodel

  • Introductie
  • Implementatie
  • Het keytool Hulpprogramma
  • Het jarsigner-hulpprogramma
  • Implementatie met Eclipse
  • Gescheiden processen
  • Model voor declaratieve toestemming

Grafische kaart Animation

  • Introductie
  • Beeld voor beeld Animation
  • Voorbeeld van code
  • Tween Animation
  • Voorbeelden van codes

Basis Graphics

  • Introductie
  • De Tekenbare Abstracte Klasse
  • Voorbeeld van code
  • De ShapeDrable Abstracte Klasse
  • Voorbeeld van code

OpenGL-afbeeldingen

  • Introductie
  • De glVertexPointer-methode
  • De methode van glDrawElement
  • Voorbeeld van code

Aangepaste weergaven

  • Introductie
  • Aangepaste voortgangsbalk
  • Controller voor modelweergave

Android Schroefdraad

  • Introductie
  • De UI-thread
  • De regel met één thread
  • De runOnUiThread-methode
  • Het bericht Methode
  • De postDelayed Methode
  • De Handler-klasse
  • De AsyncTask Utility Class
  • Berichten verzenden naar handler
  • Achtergrond Threads Voorbehouden

Levenscyclus van de toepassing

  • Introductie
  • Methoden voor de levenscyclus van activiteiten
  • De methoden onStart() en onResume()
  • De methoden onPause() en onStope()
  • Terug naar vorige activiteit
  • De methoden onStop() en onDestroy()
  • De methode onCreate()
  • De onPause()-methode

SQLite Database

  • Introductie
  • SQLUitvoering
  • De SQLiteOpenHelper-klasse
  • De methode onCreate()
  • De methode onUpgrade()
  • De onOpen() methode
  • De getWriteableDatabase() methode
  • De getReadableDatabase() methode
  • De SQLiteDatabase-klasse
  • De execSQL() Methode
  • De insert() Methode
  • De delete() methode
  • De rawQuery() Methode()
  • Voorbeelden van codes
  • De query() Methode
  • Voorbeelden van codes

Inhoudsproviders

  • Introductie
  • Android Ingebouwde contentproviders
  • SQLite Database
  • Architectuur van contentproviders
  • Registratie van contentproviders
  • Content Providers REST Access
  • URL-structuur van contentproviders
  • Inhoudsproviders Mime-typen
  • Inhoudsprovider gebruiken
  • Records ophalen, records toevoegen
  • Het cursorobject,Het object ContentValues()
  • Demo van contentprovider
  • Ontwikkelen van Content Providers
  • Voorbeelden van codes
  • De SimpleCursorAdapter-klasse
  • De methode onCreate()
  • De query() Methode
  • De insert() Methode
  • De update() Methode
  • De delete() methode
  • De getType()-methode
  • Voorbeelden van codes
  • Kennisgeving van wijzigingen

Gedeelde voorkeuren

  • Introductie
  • De SharedPreferences-interface
  • De SharedPreferences.Editor-klasse
  • Voorbeelden van codes

Bestand Management

  • Introductie
  • Bestanden maken
  • Accessing Eenvoudige bestanden
  • Accessing Grondstoffen
  • XML Bronnen voor bestanden
  • SD-kaart externe opslag

Dalvik VM

  • Introductie
  • Vergelijken met JVM
  • Het dex-bestandsformaat
  • Het dx-hulpprogramma
  • Vuilnisman
  • De Dalvik VM besturen

Achtergrondtoepassingen

  • Introductie
  • Diensten
  • Achtergrond Threads
  • Toast maken
  • Meldingen
  • Overige systeemdiensten
  • Voorbeeld van achtergrondactiviteit

Activiteitsgegevens

  • Introductie
  • De intentieklasse
  • Activiteitsmethoden starten
  • Gegevens doorgeven tussen Activities
  • Coherente gebruikerservaring
  • Voorbeeld van code

SMS-berichten

  • Introductie
  • De SMSManager-klasse
  • De SEND_SMS toestemming
  • SMS versturen
  • SMS ontvangen

Telefonie

  • Introductie
  • Telefoongesprekken starten
  • Het android.telephony-pakket
  • De CallLocation-klasse
  • De PhoneStateListener-klasse
  • De ServiceState-klasse
  • De TelephonyManager-klasse
  • Beperkingen,Android VoIP

Webweergave

  • Introductie
  • De WebView-klasse
  • Het android.webkit-pakket
  • De INTERNET-toestemming
  • De methode loadUrl()
  • Java Script-ondersteuning
  • De methode loadData()
  • De WebView-methoden
  • De WebViewClient-klasse
  • De WebChromeClient-klasse

Java Taal.

  • Introductie
  • De grenzen
  • Bibliotheken van derden Java

Debugging

  • Introductie
  • Eclipse Java Redacteur
  • Verduistering Java Foutopsporing
  • Logcat
  • Android Brug debuggen
  • Dalvik Debug Monitor Service
  • Weergave weergeven
  • Instrumentatiekader

Adapters

  • Introductie
  • Hiërarchie van klassen
  • Het doel van de adapter
  • De SimpleCursorAdapter-klasse
  • De ArrayAdapter-klasse

Live achtergronden

  • Introductie
  • Ontwikkel Live Wallpaper
  • Interactie met de gebruiker
  • De user-sdk Element
  • De gebruiksfunctie Element
  • Voorbeelden van PerformanceCode

BroadcastReceiver (Omroepontvanger)

  • Introductie
  • Een ontvanger registreren
  • Levenscyclus ontvanger
  • Voorbeelden van codes

Bluetooth-verbinding

  • Introductie
  • De mogelijkheden
  • De BluetoothAdapter-klasse
  • De BluetoothDevice-klasse
  • De BluetootnSocket-interface
  • De BluetoothServerSocket-klasse
  • De Bluetooth-klasse
  • Bluetooth-toestemming
  • Bluetooth instellen
  • Apparaten vinden
  • Gekoppelde apparaten opvragen
  • Detectie van apparaten
  • Detecteerbaarheid inschakelen
  • Verbinding met apparaten
  • Voorbeelden van codes

Tekst-naar-spraak

  • Introductie
  • Pico-motor
  • Demo
  • Enkele TTS-motor
  • Voorbeelden van codes

Android Search

  • Introductie
  • Suggesties Aanbieders
  • De onSearchRequest() methode
  • Suggestie Provider

Fototoestel

  • Introductie
  • Autofocus
  • Afbeelding Parameters
  • Scène Modi

Versnellingsmeter

  • Introductie
  • De SensorManager-klasse
  • De SensorListenr-interface

Kompas

  • Introductie
  • De SensorManager-klasse
  • De SensorListenr-interface

Trilling

  • Introductie
  • De Vibrator Klasse
  • Vibratie sequenties

WiFi-connectiviteit

  • Introductie
  • De WifiManager-klasse
  • Machtigingen van de gebruiker
  • Searchen voor hotspots
  • Hotspots verbinden

Networking

  • Introductie
  • Java Networking Klassen
  • Android Networking Klassen
  • Apache Networking Klassen

Kader voor invoermethode

  • Introductie
  • Het kenmerk android:inputType
  • IMF op maat

Rotatie van het apparaat

  • Introductie
  • Twee XML lay-outdocumenten
  • Voorbeelden van codes

Lokalisatie

  • Introductie
  • Standaardbronnen
  • Huidige landinstelling
  • Testing
  • Aangepaste landinstelling
  • Voorbeelden van codes

Geheugen Management

  • De context van de toepassing
  • Wijzigingen in schermoriëntatie
  • Statische Innerlijke Klassen
  • Zwakke referenties
  • Vuilnisman

Spraak invoer

  • Introductie
  • De RecognizerIntent-klasse
  • Begin Speech Recognition
  • GoNaar de serverzijde
  • Het taalmodel
  • Taalmodel in vrije vorm
  • Web Search Taalmodel

Ontwikkel tools

  • Introductie
  • De aapt-tool
  • De adb-tool
  • De Android-tool
  • De ddms-tool
  • De dx-tool
  • De draw9patch-tool
  • De emulator Tool

Chatten

  • Introductie
  • Jabber-protocol
  • GTalk-interactie

Requirements

Geen

  28 Hours
 

Getuigenissen (4)

Related Courses

Related Categories