Course Outline

Waar gaat het eigenlijk over: proberen het concept van verandering te definiëren

  • Definities van verandering
  • Wat betekent het om verandering te managen?
  • Waarom dit allemaal - over de factoren die de noodzaak van veranderingen in de organisatie veroorzaken
  • Hoe dit aan te pakken? - verschillende modellen van benaderingen van verandering in het bedrijf

Verandering wordt door mensen tot stand gebracht – psychologische aspecten van verandering

  • Verandering: een kans of een noodzaak?
  • Over een niet-bestaande verschrikkelijke draak - angst en stereotypen over verandering
  • We gaan de strijd aan en bereiden mensen voor op verandering
  • De specificiteit en rol van communicatie in de situatie van het introduceren van verandering

Is dit al – wanneer zijn we klaar om te veranderen?

  • Echt al???????? over interne en externe redenen voor verandering
  • Misschien is het beter van niet... over verschillende soorten weerstand tegen verandering, hoe je ze kunt herkennen en hoe je ze kunt overwinnen
  • Als we te bang zijn - Albee en zijn model voor het begrijpen en verminderen van stress
  • Voor- en nadelen – wanneer we positief op veranderingen reageren en wanneer negatief

Een organisatie is als een persoon - zij ontwikkelt zich - een voorstel voor het analyseren van de ontwikkeling van een organisatie volgens Greiner)

  • Fasen van organisatieontwikkeling in het model van Greiner
  • Bedieningshandleiding wijzigen - tips voor degenen die deze introduceren over hoe te reageren en te beheren in afzonderlijke fasen

Zelfmotivatie, positieve houding en creativiteit in het proces van het introduceren en beheren van verandering

  • Verandering begint in ons – over het herkennen van onze eigen emoties, attitudes, attitudes en reacties op verandering
  • Er is altijd een andere manier: zoeken naar nieuwe oplossingen in vertrouwde situaties

Hoe u dit stap voor stap kunt doen - d.w.z. de fasen van verandermanagement:

  • Het vaststellen van het algemene organisatiedoel,
  • Gewicht en omvang van de wijziging,
  • Verandering en de organisatiecultuur van het bedrijf,
  • Waarschuwingssignalen – de noodzaak om kritische beperkingen te identificeren.

Het bouwen van een veranderingsproject inclusief:

  • Stap voor stap - verdeeld in fasen,
  • Wie is wie – d.w.z. scheiding van functies,
  • Het kan anders zijn: bewustzijn van een mogelijke afname van de motivatie,
  • Observatie en evaluatie - methoden voor het monitoren en meten van resultaten

Leider, wijs de weg!!! de rol van de leider in het veranderingsproces

  • De rol van een leider in het licht van verandering
  • Selectie van managementinstrumenten en -stijlen in een veranderingssituatie
  • Kan iedereen een veranderingsleider zijn – competentieprofiel van een veranderingsleider

Alleen of in een groep? – over het betrekken van medewerkers bij het veranderingsproces – het model van Drucker.

  • Wat we niet hadden verwacht - over plotseling succes, mislukking of externe gebeurtenissen,
  • De wereld van de verbeelding en de echte wereld - over de inconsistentie van verwachtingen en feiten,
  • Het veranderingsproces als indicator voor de noodzaak tot innovatie
  • Plotselinge dood of een gelukslach? - veranderingen die iedereen verrassen.

Effectieve beïnvloeding door een veranderleider

  • Hoe u vertrouwen en acceptatie van organisatorische veranderingen kunt opbouwen
  • Overtuiging, dat wil zeggen mensen overtuigen om te veranderen
  • Mensen beïnvloeden in een veranderingssituatie - het model van K. Barnes en R. Cialdini
 14 Hours

Related Courses

Person to Person Skills

7 Hours

Effective Meetings

7 Hours

Assertiveness for Managers

7 Hours

Team Skills

7 Hours

Presentation Skills

7 Hours

Mindfulness, Meditation & Stress Management

7 Hours

Related Categories