Course Outline

Module 1. Principes van objectoriëntatie

  • Modellen maken
  • Klassen en objecten
  • Inkapseling, specialisatie en polymorfisme

Module 2. Applicaties ontwerpen met UML

  • Wat is UML
  • UML Diagrammen
  • Use Case Diagrammen
  • Klassediagrammen
  • Interactiediagrammen

Module 3. Aan de slag met C#

  • C# en .Net
  • De C# taal
  • Visual Studio IDE

Module 4. C# Basisprincipes van taal

  • Gegevenstypen
  • Variabelen
  • Constanten
  • Snaren
  • Verklaringen
  • Expressionen

Module 5. Vertakking

  • Voorwaardelijke vertakkingsinstructies
  • Onvoorwaardelijke vertakkingsverklaringen
  • Lussen

Module 6. Operatoren

  • Opdracht
  • Mathematical exploitanten
  • Verhogen & verlagen
  • relationeel

Module 7. Klassen en objecten

  • Klassen definiëren
  • Constructeurs
  • Statische en instantieleden
  • Objecten vernietigen

Module 8. Interne methoden

  • Overbelastingsmethoden
  • Gegevens inkapselen met eigenschappen
  • Meerdere waarden retourneren

Module 9. Foutopsporing

  • Een breekpunt instellen
  • De call-stack

Module 10. Overerving en polymorfisme

  • Specialisatie en generalisatie
  • Erfenis
  • Polymorfisme
  • Abstracte en verzegelde lessen
  • De hoofdklasse: object
  • Boks- en uitpaktypes

Module 11. Overbelasting van de operator

  • Het operatortrefwoord gebruiken
  • Handige operators maken
  • Logische paren
  • Conversie-operatoren

Module 12. Structuren

  • Een structuur definiëren

Module 13. Interfaces

  • Implementatie en interface
  • Implementatie van meer dan één interface
  • Casten naar een interface
  • Uitbreiding en interface

Module 14. Arrays

  • Arrays declareren
  • Multidimensionale arrays
  • Systeem.Array
  • Indexeerders

Module 15. Collectie-interfaces en -typen

  • De collectie-interfaces
  • Array-lijsten
  • Wachtrijen en stapels

Module 16. Snaren

  • Tekenreeksen maken
  • Snaren manipuleren
  • De StringBuilder-klasse

Module 17. Uitzonderingen op het gooien en vangen

  • De werpverklaring
  • De try-and-catch-verklaring
  • Hoe de call-stack werkt
  • Uitzonderingsklassemethoden en -eigenschappen

Module 18. Afgevaardigden en evenementen

  • Afgevaardigden
  • Evenementen

Module 19. Generieken

  • Generieke geneesmiddelen: een primer
  • Parametriseren op gegevenstype
  • System.Collections.Generics-klasse

Requirements

Alvorens aan deze cursus deel te nemen, moeten studenten bekwaam zijn op de volgende gebieden:

  • Bekendheid en comfort met basisfuncties van het besturingssysteem, zoals bestandsmanipulatie.
  • Inzicht in de basisprincipes van gestructureerd programmeren, inclusief concepten zoals flow control, variabelen en parameters, en functieaanroepen.
  • Minimaal 3 maanden ervaring met het ontwikkelen van applicaties in een grafische of niet-grafische omgeving, of gelijkwaardige kennis.

Ervaring met objectgeoriënteerd programmeren en concepten is niet vereist.

 35 Hours

Getuigenissen (1)

Related Courses

Introducing C# 6.0 with Visual Studio 2015/2017

28 Hours

Related Categories