Course Outline

Introductie

  • Wat is Autodesk 3ds Max en waarom zou je het gebruiken?
  • 3ds Max versus andere 3D-software
  • Overzicht van 3ds Max-functies en -architectuur
  • Opzetten van de ontwikkelomgeving

Slag

  • Een nieuw project maken en opslaan
  • De gebruikersinterface en navigatie verkennen
  • De gebruikersinterface en voorkeuren aanpassen
  • De hulp en documentatie gebruiken

3D Modeling

  • Inzicht in concepten en terminologie van 3D-modellering
  • 3D-objecten maken en bewerken
  • 3D-objecten wijzigen en manipuleren
  • 3D-objecten verfijnen en optimaliseren

3D-texturering en schaduw

  • Inzicht in 3D-textuur- en schaduwconcepten en -terminologie
  • Kleuren, texturen en effecten toepassen op 3D-objecten
  • Materialen en kaarten maken en beheren
  • UV's uitpakken en bewerken

3D-verlichting en camera's

  • Inzicht in concepten en terminologie van 3D-belichting en camera's
  • De scène opzetten met lichten en camera's
  • Licht- en camera-eigenschappen en -effecten regelen en wijzigen
  • Achtergrond, mist, sfeer, etc. toevoegen.

3D Animation

  • Concepten en terminologie van 3D-animatie begrijpen
  • 3D-objecten animeren en keyframes, curves en trajecten maken
  • Bewerken en verfijnen van de animatie
  • Secundaire animatie en dynamiek toevoegen

3D-weergave

  • Concepten en terminologie van 3D-rendering begrijpen
  • De scène renderen en de afbeelding of video exporteren
  • De renderkwaliteit en -prestaties aanpassen
  • Nabewerkingseffecten toevoegen

Samenvatting en volgende stappen

Requirements

  • Basiskennis van computergraphics en 3D-modelleringsconcepten
  • Bekendheid met Windows-besturingssysteem en bestandsbeheer

Audiëntie

  • Grafisch vormgevers
  • Kunstenaars
 14 Hours

Getuigenissen (4)

Related Courses

Related Categories