Course Outline

1. LEIDENDE PRINCIPES

  • Belangrijkste principes van gebruikersgericht ontwerp

  • Introductie van ISO9241 als belangrijke standaard op het gebied van usability

  • Verduidelijk de verschillen tussen bruikbaarheid en gebruikerservaring

  • Identificeer met vertrouwen de behoeften en doelen van gebruikers

2. GEBRUIKERSONDERZOEK

  • Vermeld de juiste gebruiksonderdelen

  • Ontwikkel methoden voor het interviewen van doelgroepen

  • Definieer het verschil tussen observatie en interpretatie

  • Verzamel en analyseer gekwalificeerde gebruikersgegevens

  • Onderzoekstechnieken en -methoden ontwikkelen

3. ILLUSTRATIE VAN DE GEBRUIKSCONTEXT

  • Identificeer potentiële gebruikers van uw product of systeem

  • Creëer uw productpersona's, interpreteer hun behoeften

  • Verduidelijk het principe van de wet van Hick over de relatie tussen het aantal keuzes van de gebruikersinterface en de cognitieve belasting

  • De elementen van gebruikersverhalen benoemen en beheren

4. BRUIKBAARHEID METEN

  • Definieer bruikbaarheid in verschillende termen van effectiviteit, efficiëntie en tevredenheid

  • Gebruik gedragsgegevens om goede en slechte ontwerpideeën te identificeren

  • Kies tussen ontwerpalternatieven met behulp van de a/b-testmethode

  • Leg de waarde van iteratief ontwerp uit

5. INFORMATIEARCHITECTUUR

  • Creëer een gestructureerde ervaring van ongeorganiseerde informatie

  • Ontwikkel een goede stroom tussen een persoon en een product of dienst

  • Organiseer, structureer en label inhoud, functies en kenmerken

  • Vergelijk een implementatiemodel, een mentaal model en een conceptueel model

6. INTERACTIEONTWERP

  • Beschrijf met vertrouwen verschillende ontwerppatronen van de gebruikersinterface

  • Kies de juiste interactieve bediening in een gebruikersinterfaceontwerp

  • Definieer eenvoudig het concept van progressieve openbaarmaking

  • Noem het verschil tussen interactieontwerp en een informatiearchitectuur

  • Definieer het belang van consistentie in het ontwerp van de gebruikersinterface

7. VISUEEL ONTWERP

  • Creëer gebruikersinterfaceontwerpen die universele principes van visueel ontwerp exploiteren.

  • Identificeer goede en slechte pagina-indelingen

  • Kies de juiste interactieve bediening in een gebruikersinterfaceontwerp

  • Verbeter uw onderzoeksinzichten met behulp van eye-tracking-methodologie

8. INTERFACEPROTOTYPING

  • Kies uit verschillende soorten prototyping, voor bijvoorbeeld papier en elektronica

  • Beschrijf de verschillen tussen prototypes en schetsen

  • Identificeer meerdere verschillende ontwerpoplossingen voordat u een specifieke ontwerpoplossing kiest

  • Sketch papieren prototypes praktisch

9. EVALUATIE VAN DE BRUIKBAARHEID

  • Denk aan de bruikbaarheidsheuristieken van Jacob Nielsen en andere bruikbaarheidsprincipes

  • Noem de verschillende soorten bruikbaarheidsevaluatie

  • Registreer de gegevens van bruikbaarheidsevaluaties

  • Evalueer de bruikbaarheid van systemen door bruikbaarheidsheuristieken toe te passen.

Requirements

Er zijn geen specifieke vereisten om aan deze cursus deel te nemen.

  28 Hours
 

Getuigenissen (8)

Related Courses

Related Categories