Course Outline
Business etiquette and professional behaviour
- Timekeeping
- Attire and personal presentation
- Understanding office politics
- Bringing your ‘whole self’ to work
Introduction to communication
- The communication process and its stages
- The importance of verbal and nonverbal communication
- Direct communication and telephone communication
- Techniques and tools for effective communication
Communicating in organisations
- Network communication in an organization
- Information flow models and their optimization
- Tasks and internal communication tools
- Art of asking questions
- Managing expectations, prioritising workload and knowing when to say yes/no
- Gaining Rapport
- Questioning for Specifics
Emotional Intelligence
- Empathy and developing Trust
- The 4 Personality types and techniques for identifying and interacting with them
- Outcome Thinking
- The Click model
Requirements
There are no specific requirements needed to attend this course.
Getuigenissen (2)
De openheid, het gevoel voor humor, de aanpak en de kennis van de gastheer
Justyna - e-file
Cursus - Mindfulness Workshop
Machine Translated
Het was een nuttige ervaring vanuit zowel professioneel als personal oogpunt. De trainer was zeer deskundig en gaf ons belangrijke informatie voor gebruik op de werkvloer, maar ook in het privéleven. Ik kon reflecteren op mijn eigen karaktereigenschappen en die van de mensen om mij heen en daardoor mezelf ten goede komen of verbeteren. De stressmanagementoefeningen waren eenvoudig en nuttig om toe te passen.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Cursus - Stress Management and Prevention
Machine Translated