Course Outline

1 Inleiding 1.1 Totale kwaliteit Management (TQM) 1.2 Business Process Reengineering (BPR) 1.3 Six Sigma 1.4 Business process management (BPM) 1.5 Het procesperspectief 1.6 Proces Management 1.7 Analyse en ontwerp van procesmodellering 1.7.1 BPM-levenscyclus 1.7. 1.1 BPM-levenscyclus 1.7.1.2 BPM-levenscyclus 1.8 Stakeholders in de BPM-levenscyclus 1.8.1 Eigenaarschap van processen 1.8.1.1 Verantwoordelijkheden van proceseigenaren 1.8.1.2 Vaardigheden en capaciteiten van proceseigenaren 1.9 BPMN-elementen 1.9.1 De vijf basiscategorieën van elementen 1.9.2 Stroom Objecten 1.9.3 Gegevens 1.9.4 Objecten verbinden 1.9.5 Zwembanen 1.9.6 Artefacten 1.10 Bedrijfsproces Management Systemen (BPMS) 1.10.1 BPMS belangrijkste drijfveren en doelstellingen 1 1.10.2 BPMS belangrijkste drijfveren en doelstellingen 2 1.10.3 Verwerking Modellering 1.10.4 Het BPM-technologiecontinuüm 1.10.5 De BPM-stapel 1.10.6 De BPM-stapel

2 Bedrijfsproces 2.1 Proceslogica 2.2 Conformiteit 2.3 Submodellen binnen een end-to-end BPMN-model 2.4 BPMN en WSBPEL 2.5 BPMN 2.0 vergeleken met BPMN 1.2 2.6 BPMN-submodellen 2.7 Privé (intern) bedrijfsproces 2.8 Publiek proces 2.9 [5 ] 2.10 Choreografie 2.11 Conversatie 2.12 Niveaus van BPMN-procesmodellering 2.12.1 Beschrijvende modellering 2.13 BPMN-activiteit 2.14 Soorten activiteiten 2.15 Soorten subprocessen 2.16 Sequentiestroom 2.17 Token 2.18 Sequentiestroomsplitsing 2.19 Basis BPMN-stroomobjecten 2.20 Quiz

3 BPMN-concepten voor analisten 3.1 Gateways 3.1.1 Exclusieve Gateway 3.1.2 Exclusieve Gateway Voorbeeld 3.1.3 Samenvoegen (exclusief) 3.1.4 Parallelle Gateway 3.1.5 Parallelle Gateway Voorbeeld 1 3.1.6 Parallelle Gateway Voorbeeld 2 3.1.7 Inclusieve Gateway 3.1 .8 Inclusief gateway-voorbeeld 1 3.1.9 Inclusief gateway-voorbeeld 2 3.2 Gateways-quiz 3.3 Gebeurtenissen 3.3.1 Gebeurtenissenvoorbeeld 3.3.2 Geen gebeurtenissen 3.4 Pool en deelnemer 3.5 Berichtenstromen 3.5.1 Demonstratie 3.6 4 Basisberichtgebeurtenissen 3.6.1 Voorbeeld van berichtgebeurtenissen 3.7 Timergebeurtenissen 3.7.1 Timervoorbeeld 1 3.7.2 Timervoorbeeld 2 3.8 Onderbrekend versus niet-onderbrekend 3.9 Op gebeurtenissen gebaseerde exclusieve gateway 3.9.1 Voorbeeld 3.9.2 Voorbeeld 3.9.3 Op gebeurtenissen gebaseerde gateway start een proces 3.10 Artefacten 3.10. 1 Groep 3.10.2 Tekstannotatie 3.11 Soorten taken 3.11.1 Ontvangentaak 3.11.2 Verzendtaak 3.11.3 Servicetaak 3.11.4 Gebruikerstaak 3.11.5 Handmatige taak 3.11.6 Bedrijfsregeltaak 3.11.7 Scripttaak 3.11.8 Asynchroon Communication - taken 3.11.9 Asynchroon Communication - gebeurtenissen 3.11.10 Synchronisch Communication 3.12 Parallelle, op gebeurtenissen gebaseerde gateway 3.13 Complexe gateway 3.14 Gegevensmodellering 3.14.1 Gegevensobjecten 3.14.2 Gegevensinvoer, gegevensuitvoer 3.14.3 Gegevensopslag 3.15 Linkgebeurtenissen 3.15.1 Voorbeeld linkgebeurtenissen 3.15.2 Linkgebeurtenissen als off-page connector 3.16 Signaalgebeurtenissen 3.16.1 Signaalgebeurtenis Voorbeeld 1 3.16.2 Signaalgebeurtenis Voorbeeld 2 3.17 Foutgebeurtenissen 3.17.1 Foutgebeurtenissen Voorbeeld 1 3.17. 2 Foutgebeurtenissen Voorbeeld 2 3.17.3 Foutgebeurtenissen Voorbeeld 3 3.18 Escalatiegebeurtenissen 3.18.1 Escalatievoorbeeld 3.19 Compensatie 3.19.1 Compensatiehandler 3.19.2 Compensatie met behulp van Event-subproces 3.20 Transactie 3.20.1 Transactie in BPMN 3.20.2 Samengevouwen Transactiesub -Proces 3.20.3 Gebeurtenissen annuleren 3.21 Lussen en meerdere instanties 3.21.1 Standaardlus 3.21.2 Activiteit met meerdere instanties 3.21.3 Voorbeeld van activiteit met meerdere instanties 3.22 Globale taak en globaal proces 3.22.1 Oproepactiviteit 3.23 Gebeurtenissenquiz 3.24 Artefactenquiz 3.25 Proces, samenwerking, choreografie en conversatie in BPMN 2.0 3.25.1 Proces - opnieuw 3.25.1.1 Soorten BPMN-processen 3.25.2 Samenwerking 3.25.3 Choreografie 3.25.3.1 Choreografievoorbeeld 1 3.25.3.2 Choreografietaak 3.25.3.3 Choreografietaak met een Bericht 3.25.3.4 Tweerichtingschoreografietaak 3.25.3.5 Sequentiestroom 3.25.3.6 Gateways 3.25.3.7 Voorbeeld van exclusieve gateway 3.25.3.8 Choreografievoorbeeld 2 uit spec 3.25.3.9 Choreografievoorbeeld 2 uit spec 3.25.4 Gesprekken 3.25.4.1 Gesprekvoorbeeld

4 Workflowpatronen 4.1 Workflow (Control Flow)-patronen 4.2 Workflow (Control Flow)-patronen 4.3 Nieuwe Control-Flow-patronen 4.4 Basispatronen: Sequentie 4.5 Basispatronen: Parallelle splitsing 4.6 Basispatronen: Synchronisatie 4.7 Basispatronen: Exclusieve keuze 4.8 Basispatronen: Eenvoudig Samenvoegen 4.9 Basispatronen: Meerkeuze 4.10 Basispatronen: Gestructureerd Synchroniseren Samenvoegen 4.11 Basispatronen: Multi-Merge 4.12 Basispatronen: Gestructureerde Discriminator 4.13 Basispatronen: WCP-10 Willekeurige Cycli

5 Structurele patronen 5.1 Basispatronen: impliciete beëindiging 5.2 Basispatronen: meerdere instanties zonder synchronisatie 5.3 Basispatronen: meerdere instanties met a priori ontwerptijdkennis 5.4 Basispatronen: meerdere instanties met a priori runtimekennis 5.5 Basispatronen: meerdere instanties zonder a priori runtimekennis 5.6 Basispatronen: Uitgestelde keuze 5.7 Basispatronen: Interleaved Parallel Routing 5.8 Basispatronen: Mijlpaal 5.9 Basispatronen: Activiteit annuleren 5.10 Basispatronen: Case annuleren

6 Simuleer en voer BPMN-modellen uit 6.1 Simulatie van procesmodellen 6.2 Correspondenties BPMN en UML 6.3 BPMN-tools

Opmerking: De bovenstaande training-mentorsessies worden interactief uitgevoerd met behulp van Business modelleringstools om een goed niveau van traceerbaarheid tussen bedrijfsspecificaties en de uitvoering ervan te garanderen. Concepten worden eerst uitgelegd aan de hand van basisvoorbeelden en vervolgens gevolgd door concepten voor oplossingen voor uw eigen problemen. Na deze sessie kunnen we u begeleiden bij het beoordelen en valideren van uw oplossingen, afhankelijk van uw behoeften.

  14 Hours
 

Getuigenissen (4)

Related Courses

Related Categories