Course Outline

Basisconcepten van Programming

  • OOPS-concepten
  • Wat is een software
  • Georganiseerd versus niet-georganiseerd ruimteconcept in programmering
  • Waarom software

Waarom Apple en iOS

  • Waarom iOS
  • Geschiedenis van Apple
  • iOS Geschiedenis
  • De USP van Apple
  • Waar Apple bekend om staat
  • UX versus gebruikersinterface

Ontwikkelomgeving

  • Eisen aan de ontwikkelomgeving
  • Xcode en de iOS SDK
  • Registratie van Apple-ontwikkelaars
  • Redenen waarom aanvragen worden afgewezen
  • Richtlijnen voor menselijke interfaces

Xcode iOS projecten

  • Overzicht van Xcode
  • Een iOS-project maken
  • Draait op een simulator en echte apparaten

Swift Basisprincipes

  • Waarom Doelstelling C en nu waarom Swift?
  • Wauw-factoren in Swift
  • Variabelen
  • Constanten
  • Hallo wereld in Swift
  • UILabel maken met code

Afbeelding Animation en afbeelding laden

  • UIImageView
  • Basis UIView- en UIImageView-animaties
  • Speelplaats
  • Lui laden van afbeeldingen
  • Luie eigenschappen

Swift Klassen en scènes

  • Swift klassen creëren
  • Geheugen management
  • Sterke en zwakke referenties
  • Constructortypen en destructors in Swift
  • Protocollen, hasheerbaar en afdrukbaar
  • Erfenis
  • Scènes maken
  • Viewcontrollers implementeren
  • Speelplaats

Levenscyclus en responsketen

  • Bekijk levenscyclus
  • Levenscyclus van applicaties
  • Responderketen - touchBegan, touchMoved, enz. methoden
  • NSTimer

Adaptieve lay-out

  • Storyboards versus XiB
  • Ondersteuning voor meerdere apparaten
  • Pictogramgrootte en apparaatoriëntatie
  • Een gebruikersinterface bouwen met behulp van code
  • Verkooppunten en acties
  • Protocollen - Vereist en optioneel
  • Geheugen management

Meldingen en lokalisatie

  • Pushmelding - Stil en push
  • Lokalisatie

Overzicht van doelstelling C

  • Eigenschappen
  • Categorieën
  • Syntaxis van functies
  • Eigenschapskenmerken readWrite en readOnly

Social Media Integratie in iOS :

  • Facebook Integratie
  • Twitter-integratie
  • E-mailintegratie
  • Integratie van een app van derden

UI-componenten in iOS:

  • UITextVeld
  • UITextView
  • UISegementControl
  • UISschuif
  • UiSwitch
  • UIProgssBar
  • UIPageControl
  • UIStepper
  • UIScrollView
  • UIPicker
  • UIActieblad
  • UIWebView
  • SearchBar

Enkele andere basiscomponenten en andere in iOS:

  • Groepen en mappen
  • Sluiting
  • Tupels
  • URL-sessie
  • URLVerzoek
  • UIAlertBekijk
  • UIActivityIndicatorView
  • intern, publiek, privé
  • Bewaker
  • Optionele opties

Inrijgen iOS :

  • GCD
  • NSOperationQueue
  • Hoofdonderwerp en achtergrondonderwerp

Gebruikersinteractie

  • Knoppen en handlers
  • Pan-gebaarherkenning
  • Tik op gebaarherkenning
  • Aangepaste tabelweergave
  • Basisprincipes van collectieweergave

Meerdere schermtoepassingen

  • Tabelnavigatie
  • Applicaties met tabbladen
  • Navigatiecontrollers
  • Het presenteren van een controller en verschillende animaties tijdens het presenteren en duwen van controllers

Locatiediensten

  • Positie en hoogte
  • Kompas richting

Apparaat Access en opslag

  • Bestandsopslag
  • Muziekbibliotheek Access
  • CoreData en SQLite in iOS
  • Sleutelhanger
  • Standaardinstellingen van gebruiker
  • PListen
  • NSSearchDomein
  • Directoryconcept en beveiliging van apps NSSearchDomain

Spraakkader

  • Spraak naar tekst
  • Tekst naar spraak

Multipeer-framework

  • Gegevens verzenden van het ene apparaat naar het andere
  • Meerdere apparaten aansluiten

Networking

  • Netwerk Access
  • Serialiseren en deserialiseren van JSON
  • RUST Web Services
  • Basisprincipes van XML Parseren

App uploaden naar App Store

  • ITunes Connect
  • Developer Portal - Inrichtingsprofielen
  • Implementatie en distributie
  • App uitvoeren op echte apparaten
  • App uploaden naar appstore

Toepassingen

  • Stippenspel: https://itunes.apple.com/app/the-dots-free/id850315430
  • Notities-app: Notities-app
  • Contacten-app
  • Gegevens ophalen van de server via een open API-app en een tabel bekijken en gegevens invullen en ook de details ervan weergeven en de Search-balk weergeven en naar iets zoeken en kerngegevens gebruiken om gegevens offline op te slaan
  • Toepassing van je eigen idee

Requirements

Je moet minimaal één programmeertaalervaring hebben in het verleden.

  35 Hours
 

Getuigenissen (4)

Related Courses

Related Categories