Course Outline

Onszelf en anderen begrijpen

    Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen? Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn? Feedback: hoe zien anderen ons en hoe verhouden ze zich tot ons?

Communication

    Hoe communiceren wij met anderen? Wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende communicatiemedia? Wat bedoelen we met Effectief Communication en hoe bereiken we dit? Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe deze kunnen worden toegepast in ons dagelijks werk

Management v Leiderschap

    Wat is management? Wat is leiderschap? Wat is het verschil tussen Management and Leadership? Leiderschapsgedrag analyseren Het verschil in managementstijlen analyseren – en begrijpen wanneer u ze moet gebruiken Het belang van communicatie – inclusief: Verbale communicatie Vocale communicatie Visuele communicatie

Emotionele intelligentie

    Emoties en hun gevolgen Het belang van het begrijpen van ons ‘EQ’ (in tegenstelling tot het meer standaard IQ) De vijf stadia van Golemans Emotionele Intelligentiemodel: Zelfbewustzijn Zelfmotivatie Empathie Sociale vaardigheden

Transactionele Analyse

    Waarom handelen/reageren wij op een bepaalde manier naar collega’s en klanten? Hoe kunnen we een goede verstandhouding opbouwen met collega's en klanten? Wat zijn de voordelen van “True Rapport” in onze onderlinge personal relaties?

Een succesvol team opbouwen

    Wat is een team? De fasen van teamontwikkeling

Goal en het stellen van doelstellingen

    Doelen stellen – voor het bedrijf Doelen stellen – voor het personeel Doelstellingen opstellen en afstemmen Prestaties Management

Belanghebbende Management

    Mensen en de service-winstketen Stakeholders tevreden stellen Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders

Delegatie

    Wat is delegatie? De fasen van delegatie

Coaching

    Wat is coachen? Het GROW-model gebruiken voor effectieve coaching

Conflicthantering

    Wat veroorzaakt conflicten? De fasen van conflicthantering Het conflict begrijpen De positie van jou/de ander in het conflict begrijpen Het conflict oplossen
De vijf manieren van conflicthantering van Kilmann – en hoe u ze kunt toepassen: concurreren
  • Samenwerken
  • Compromissen sluiten
  • Vermijden
  • Meegaand
  • Overbruggen van de kloof
  •   21 Hours
     

    Getuigenissen (1)

    Related Courses

    Related Categories