Course Outline

Invoering

Eenvoudige berekeningen

  • Octave starten, Octave als rekenmachine, ingebouwde functies

De Octave-omgeving

  • Benoemde variabelen, getallen en opmaak, getalweergave en nauwkeurigheid, gegevens laden en opslaan

Arrays en vectoren

  • Elementen uit een vector extraheren, vectorwiskunde

Grafieken plotten

  • Verbeteren van de presentatie, meerdere grafieken en cijfers, opslaan en afdrukken van cijfers

Octaafprogrammering I: Scriptbestanden

  • Een script maken en bewerken, scripts uitvoeren en fouten opsporen,

Controleverklaringen

  • Als het anders is, schakel dan even over

Octaafprogrammering II: Functies

Matrices en vectoren

  • Matrix, de transpositie-operator, functies voor het maken van matrixen, het bouwen van samengestelde matrices, matrices als tabellen, het extraheren van bits van matrices, basismatrixfuncties

Lineaire en niet-lineaire vergelijkingen

Meer grafieken

  • Meerdere grafieken in één venster plaatsen, 3D-plots maken, het gezichtspunt veranderen, oppervlakken, afbeeldingen en films plotten,

Eigenvectoren en de ontbinding van singuliere waarden

Complexe getallen

  • Complexe getallen plotten,

Statistics en gegevensverwerking

GUI-ontwikkeling

Requirements

  • Basisconcept van wiskundige kennis op bachelorniveau, zoals lineaire algebra, waarschijnlijkheidstheorie en statistiek, evenals matrix
  • Basis computerbewerkingen
  • Bij voorkeur basisconcept van een andere programmeertaal op hoog niveau, zoals C, PASCAL, FORTRAN of BASIC, maar niet essentieel
  21 Hours
 

Getuigenissen (3)

Related Courses

Related Categories