Course Outline

Invoering

    Lean IT: het kruispunt van Lean, Six Sigma en informatiesystemen. Hoe de economische druk om de kosten te verlagen de organisatie beïnvloedt Proliferatie van online transacties Groene IT

Wat is afval?

    Verschillende soorten afval Afval in IT-activiteiten

Principes van Lean IT

    Waardestromen Diensten die door de IT-groep aan de moederorganisatie worden geleverd
Waardestroom in kaart brengen Diensten voor het diagrammen en analyseren
  • Flow Just-in-time systemen en integratie
  • Stroom versus verspilling
  • Pull/Demand systemen Afhandelen van serviceaanvragen
  • Oefening
  • Serverinrichting - case-toewijzing API's voor softwareontwikkeling - case-toewijzing
  • De uitdagingen van Lean
  • Weerstand tegen verandering De angst voor baanverlies

      Gefragmenteerde IT-afdelingen Beheer van cumulatief afval in technologiesilo's

    Analyseconcepten, technieken en hulpmiddelen

      Processen observeren Prestaties meten Innovatie kwantificeren De belangrijkste aspecten van een KPI begrijpen Tijd als kritische factor in IT
    Oefening
  • Het meten van de huidige staat van een IT-afdeling
  • Implementatie van een Lean IT-strategie in uw organisatie

      Referentie-implementaties Aanpassing van de productietheorie aan digitale serviceprocessen

    Waardestroomvisualisatie Kanban-kaarten

      Het digitale, immateriële en abstracte visualiseren

    Hulpmiddelen en technieken

      Integratie van lean production en lean consumptie Integratie van de gehele supply chain, inclusief consumptie
    Oefening
  • Waardestromen identificeren. Interviews en vragenlijsten voorbereiden. Een waardestroomkaart maken
  • Implementatie en commerciële ondersteuning
  • Outsourcing van applicatieontwikkeling en -onderhoud (ADM) Automatisering van provisioningdiensten Prestatiemonitoring
  • Oefening
  • Tickets verwerken - casetoewijzing
  • Complementaire Methodologieën

      Agile, Scrum en lean softwareontwikkeling Six Sigma Capability Maturity Model Integration (CMMI) Information Technology Infrastructure Library (ITIL) Universal Service Management Body of Knowledge (USMBOK) COBIT

    Toekomstige Rrends in Business en IT

      Slotopmerkingen

    Requirements

    • Ervaring in IT.
    • Kennis van basisconcepten van operaties.

    Publiek

    • Managers en specialisten werkzaam in een IT-organisatie
      14 Hours
     

    Getuigenissen (6)

    Related Courses

    Related Categories