Course Outline

Module 1: Onszelf en anderen begrijpen

    Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen? Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn? Feedback: hoe zien anderen ons en hoe verhouden ze zich tot ons?

Module 2: Communication

    Hoe communiceren wij met anderen? Wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende communicatiemedia? Wat bedoelen we met Effectief Communication en hoe bereiken we dit? Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe deze kunnen worden toegepast in ons dagelijks werk

Module 3: Emotionele Intelligentie

    Emoties en hun gevolgen Het belang van het begrijpen van ons ‘EQ’ (in tegenstelling tot het meer standaard IQ) De vijf stadia van Golemans Emotionele Intelligentiemodel: Zelfbewustzijn Zelfmotivatie Empathie Sociale vaardigheden

Module 4: Delegatie

    Wat is delegatie? De fasen van delegatie

Module 5: Transactionele Analyse

    Waarom handelen/reageren wij op een bepaalde manier naar collega’s en klanten? Hoe kunnen we een goede verstandhouding opbouwen met collega's en klanten? Wat zijn de voordelen van “True Rapport” in onze onderlinge personal relaties?

Module 6: Stakeholder Management

    Stakeholders tevredenstellen Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders

Module 7: Omgaan met verandering

    De 9 belangrijkste veranderingsprincipes De emotionele reacties op verandering Weerstand tegen verandering – en de voordelen van weerstand

Module 8: Conflicthantering

    Wat veroorzaakt conflicten? De fasen van conflicthantering Het conflict begrijpen De positie van jou/de ander in het conflict begrijpen Het conflict oplossen
Kilmanns vijf conflicthanteringsmodi – en hoe u deze kunt toepassen
  • Overbruggen van de kloof
  •   21 Hours
     

    Getuigenissen (2)

    Related Courses

    Customer Care Strategy

      21 Hours

    Related Categories