Course Outline

Onszelf en anderen begrijpen

    Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen? Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn? Hoe kunnen we gedrag ‘aanpassen’ om de oorzaken van conflicten te voorkomen of conflicten veroorzaakt door anderen onschadelijk te maken? Wat bedoelen we met Effectief Communication in potentiële en daadwerkelijke conflictsituaties?

Emotionele intelligentie

    Emoties en hun gevolgen, zowel bij het creëren als bij het omgaan met conflicten. Het belang van het begrijpen van ons ‘EQ’ (in tegenstelling tot het meer standaard IQ) De vijf stadia van Golemans Emotionele Intelligentiemodel: Zelfbewustzijn Zelfmotivatie Empathie Sociaal Vaardigheden

Transactionele Analyse

    Waarom handelen/reageren wij op een bepaalde manier naar collega’s en klanten? Hoe kunnen we een goede verstandhouding opbouwen met collega's en klanten? Wat zijn de voordelen van “True Rapport” in onze onderlinge personal relaties?

Klant en stakeholder Management

    Bevredigen van belanghebbenden Stakeholderanalyse: interne en externe belanghebbenden Omgaan met conflicten in interacties met klanten en/of belanghebbenden

Assertiveness

    Agressief versus assertief versus onderdanig Voordelen van assertief gedrag

Confrontatie

    Het Confronterende Model – Felle Gesprekken Het PRO-model: een sjabloon voor het plannen en succesvol uitvoeren van Felle Gesprekken

Conflicthantering

    Wat veroorzaakt conflicten? De fasen van conflicthantering Het conflict begrijpen De positie van jou/de ander in het conflict begrijpen Het conflict oplossen
Kilmanns vijf conflicthanteringsmodi – en hoe u deze kunt toepassen
  • Overbruggen van de kloof
  •  14 Hours

    Getuigenissen (5)

    Related Courses

    Kanban Management Professional 1

    14 Hours

    Related Categories