Course Outline

Introductie

  • Wat is design?
  • C tegen Embedded C

De levenscyclus van een embedded applicatie

  • Het ontwikkelingsproces
  • Het onderhoudsproces
  • De verlengde levenscyclus

Ontwerp tools

  • Open source versus propriëtair 
  • Compiler, assemblers en linkers
  • Bibliotheken
  • Debuggers
  • Simulatoren
  • Ides

Uitdagingen op het gebied van ingebed ontwerp

  • Ontwerpbeperkingen voor embedded computing
  • Kostenoverwegingen
  • Prestaties en efficiëntie
  • Stroomverbruik
  • Thermisch beheer

Definitie van het ontwerp Goals

  • Hou het simpel
  • Definiëren van de functionaliteit
  • Definiëren van de logica en structuur van het programma

Betrouwbaarheid van het systeem

  • Inspectie en onderhoud
  • Vereisten voor uptime
  • Punten van mislukking 

Code Reusablility

  • Redundant ontwerp

Code Abstractie

  • Informatie verbergen
  • Contextvrije modules

Modularisering van de code

  • Decompositie
  • Losse koppeling
  • Sterke cohesie
  • Acyclische afhankelijkheden

Onderhoudbaarheid van de code

  • Leesbaarheid
  • Testbaarheid
  • Configureerbaarheid
  • Prestatie-upgrades 

Hardware-overwegingen

  • Scalabaar thermisch ontwerpvermogen (TDP)
  • Geïntegreerde grafische kaart
  • Anders __________

Samenvatting en conclusie

Requirements

  • Basiskennis van embedded systemen
  • Embedded C programmeerervaring
  • Een goed begrip van de basisprincipes van elektronica

Publiek:

  • Ontwikkelaars
  14 Hours
 

Related Courses

Kubernetes Design Patterns and Extensions

  14 Hours

Related Categories