Course Outline

Module 1: Traditionele ontwikkelingsbenaderingen

    1.1 Overzicht van opeenvolgende, voorspellende ontwikkelingsbenaderingen Beschrijving van sequentiële, voorspellende ‘Waterval’-benaderingen Tijdlijn van de evolutie van Waterval-benaderingen
1.2 Strawman-waterval Het watervalmodel van Dr. Winston Royce
  • Voordelen van Waterval voor het beheersen van projecten
  • Royce's "Inherente risico's"
  • 1.3 V-model Vroegtijdige verificatie en validatie
  • Voordelen van V-model
  • 1.4 Incrementele modellen Voorbeeld van een rationeel uniform proces
  • Incrementele levering
  • Het uitsplitsen van de reikwijdte en het beheersen van risico's
  • 1.5 Wanneer moet u watervalgedefinieerde procescontrole gebruiken
  • Module 2: Prince2 Overzicht
  • 2.1 Wat is Prince2? Definitie en herkomst Prince2 Certificeringen: Foundation, Practitioner, Agile Voordelen van Prince2
  • 2.2 Prince2 Methodologie Rollen – Projectmanager, klant, gebruiker, leverancier, stuurgroep
  • Management Technieken – Projectborging, projectondersteuning
  • Reikwijdte - Interactie met contracten en contractbeheer

      Verandering beheersen – Risico-, kwaliteit- en verandermanagement
    2.3 Prince2 Procesmodel Regie voeren op een project
  • Het opstarten van een project
  • Het initiëren van een project
  • Het beheren van fasegrenzen
  • Een podium besturen
  • Het beheren van de levering van producten
  • Een project afsluiten
  • Planning
  • Module 3: Agile Overzicht
  • 3.1 Historisch overzicht Tijdlijn van de evolutie van 'Agile'-ideeën Jaren 90 tot presentatie van vroege Agile-benaderingen – Scrum, XP, DSDM Agile-ontwikkelingen – Kanban, BDD, DevOps, Schaling
  • 3.2 Het Agile Manifest Achtergrond van het creëren van het Manifest
  • Agile Manifestoverzicht Individuen en interacties over processen en hulpmiddelen
  • Werkende software boven uitgebreide documentatie
  • Samenwerking met klanten boven contractonderhandelingen
  • Reageren op verandering boven het volgen van een plan

      Module 4: Agile Principes
    4.1 De 12 Agile principes Groepsdiscussie over elk principe
  • 4.2 Samenvatting van Agile concepten Iteratieve planning en ontwikkeling
  • Continue verbetering
  • Continu lerende
  • Collaboration en face-to-face communicatie
  • Collectieve verantwoordelijkheid
  • Cross-functionele teams

      Module 5: Agile projectmanagement met Scrum
    5.1 Het Scrum Framework Overzicht – Scrum Gids 2016 Scrum rollen en verantwoordelijkheden – Scrum Master, Product Owner, Team Scrum evenementen – Sprint, Sprint Planning, Review, Retrospective, Daily Scrum Scrum artefacten – Productachterstand, Sprintachterstand, Productincrement
  • 5.2 Agile Project Management Principes Empirische Procesbeheersing
  • Iteratieve planning en rapportage
  • Continue verbetering en terugblik
  • Resourcemanagement en teams
  • Module 6: Software Testing
  • 6.1 Basisprincipes van testen Het fundamentele testproces Planning, analyse en ontwerp, uitvoering, evaluatie, afsluiting
  • Testniveaus – eenheid, integratie, systeem, gebruikersacceptatie

      Testbenaderingen – gebaseerd op vereisten, gebaseerd op risico’s, gebaseerd op ervaringen
    Testontwerptechnieken – white-box, black-box-technieken
  • 6.2 Agile Testen Agile Testen Kwadrantenoverzicht – teststrategie, planning
  • Test gedreven ontwikkeling
  • Principes van testautomatisering – piramide van testautomatisering
  • 6.3 Testtypen Technologiegerichte tests die de ontwikkeling begeleiden Unit-tests, TDD, rooktests
  • Business gerichte tests die de ontwikkeling begeleiden. Verhaaltests, voorbeelden, acceptatietests

      Business gerichte tests die het product bekritiseren. Verkennende tests, Alpa/Beta-tests, UAT
    Technologiegerichte tests die kritiek leveren op het product. Prestatietests, bruikbaarheid, kwaliteitskenmerken
  • Module 7: Traditioneel Business Analysis
  • 7.1 Wat is Business Analysis? Bedrijfsanalyse en de bedrijfsanalist Niveaus van bedrijfsanalyse – ondernemings-, project-, operationele Business Analysis principes
  • 7.2 IIBA BA Kennisboek – Kennisgebieden Business Analysis Planning en monitoring
  • Elicitatie en Collaboration
  • Vereisten Levenscyclus Management
  • Strategie Analyse
  • Analyse van vereisten en ontwerpdefinitie
  • Evaluatie van oplossingen
  • Module 8: Agile Business Analysis
  • 8.1 Overwegingen bij Agile Business Analysis Iteratieve ontwikkeling Cross-functionele teams Collaboration tussen zakelijke en technologische gebieden
  • 8.2 Gedragsgestuurde ontwikkeling Overzicht Oorsprong van TDD en recente ontwikkelingen
  • Definities – BDD, ATDD, specificatie per voorbeeld
  • 8.3 BDD Activities Focus op functies die bedrijfswaarde opleveren
  • Leid functies gezamenlijk af
  • Houd opties open
  • Gebruik concrete voorbeelden om de kenmerken te illustreren

      Schrijf uitvoerbare specificaties
    Maak levende documentatie
  • 8.4 Agile BA Technieken & Tools Business waardedefinitie
  • Mensen
  • Impact in kaart brengen
  • Echte opties
  • User Stories en acceptatiecriteria
  • Relatieve schatting
  • Gegeven-wanneer-dan-sjabloon

      Toolondersteuning voor BDD
      14 Hours
     

    Getuigenissen (2)

    Related Courses

    Related Categories