Course Outline

Onszelf en anderen begrijpen

  • Wat zorgt ervoor dat we ons gedragen zoals we doen?
  • Hoe kunnen we begrijpen welke delen van dit gedrag acceptabel zijn – vereist door onze rol in het bedrijf – en welke delen niet acceptabel zijn?
  • Feedback: hoe zien anderen ons en hoe verhouden ze zich tot ons?

Communication

  • Hoe communiceren wij met anderen?
  • Wat zijn de voor-/nadelen van de verschillende communicatiemedia?
  • Wat bedoelen we met Effectief Communication en hoe bereiken we dit?
  • Onze respectievelijke denk- en leerstijlen en hoe deze kunnen worden toegepast in ons dagelijks werk

Emotionele intelligentie

  • Emoties en hun gevolgen
  • Het belang van het begrijpen van ons “EQ” (in tegenstelling tot het meer standaard IQ)
  • De vijf stadia van Golemans Emotionele Intelligentiemodel:
    • Zelfbewustzijn
    • Zelf-Management
    • Motivatie
    • Empathie
    • Sociale vaardigheden

Transactionele Analyse

  • Waarom handelen/reageren wij op een bepaalde manier naar collega’s en klanten?
  • Hoe kunnen we een goede verstandhouding opbouwen met collega's en klanten?
  • Wat zijn de voordelen van ‘True Rapport’ in onze interpersoonlijke relaties?

Belanghebbende Management

  • Belanghebbenden tevreden stellen
  • Stakeholderanalyse: interne en externe stakeholders

Omgaan met verandering

  • De 9 belangrijkste veranderingsprincipes
  • De emotionele reacties op verandering
  • Weerstand tegen verandering – en de voordelen van weerstand

Requirements

Publiek

Medewerkers die zich volledig bewust moeten zijn van de problemen rond communiceren en beïnvloeden:

  • Hun collega's
  • Hun bazen
  • Hun interne en externe klanten en stakeholders
  14 Hours
 

Getuigenissen (3)

Related Courses

Related Categories