Overzicht
Deze 5-daagse cursus zal delegaten helpen hun strategische denken, planning en managementvaardigheden te ontwikkelen, met inbegrip van de tactische en operationele vereisten voor een succesvolle implementatie in een bankomgeving. De cursus zal de moeilijke kwesties van conflictbeheer, verandering te beheren, wat een goede leider maakt en hoe een team te motiveren. Met behulp van interactieve case studies, evenals sector examens, zullen delegaten worden aangemoedigd om ervaringen en uitdagingen te delen om praktische en werkgericht oplossingen te helpen opbouwen die ze terug kunnen nemen en daadwerkelijk kunnen gebruiken.
Het belangrijkste doel van het programma is om de managers uit te rusten met de vaardigheden om de zakelijke omgeving te scannen om winstgevende zakelijke kansen te ontdekken, evenals strategieën te ontwikkelen om een concurrerende voordeel te krijgen in een steeds meer concurrerende zakelijke omgeving. Onder andere zal het programma ook inzicht geven in leiderschap de beste praktijken en gedragingen die de capaciteit van de managers te versterken om de complexiteiten en onzekerheden van het beheren van een hoge prestaties financiële instelling te beheren.
Leren doelen
Na deelname aan deze cursus zullen delegaten in staat zijn om:
- Beschrijf de belangrijkste problemen die een grote bank geconfronteerd wordt;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen voor organisatorische ontwikkelingsplanning;
- Analyse van de huidige bedrijfsomgeving en invloeden die de organisatie beïnvloeden;
- Analyse van de middelen binnen en buiten de organisatie;
- Verduidelijk de verschillende benaderingen van het beheer van de strategie en het in het bedrijfsplan te plaatsen;
- Evalueer de alternatieve ontwikkelingsstrategieën om de(s) die het meest geschikt is voor de behoeften van het bedrijf aan te bevelen.
- een dieper begrip van strategische ontwikkelingsplannen toepassen;
- objectief bespreken de risico's, voordelen en kosten die bij de implementatie van de nieuwe strategie, met inbegrip van het beheer van conflicten in een team, bijdragen;
- Definitie van benaderingen voor het beheren van de geïdentificeerde risico's;
- Analyseer de mogelijke gevolgen voor zijn bedrijf (bovendien positief en negatief) die voortvloeien uit de implementatie van de nieuwe strategie;
- Het ontwerpen van beleid, systemen en processen om de opkomende strategische plannen met succes uit te voeren;
- Bescherm de belangrijkste stappen in veranderingshandeling
Wie moet wachten
- Product / Service Managers
- Nieuw benoemde en gevestigde managers en teamleiders
- Hoofd van Operaties
- Senior Bankmanagers
- Human Resource Managers
- Operatie Managers
- Marketing De managers
Methodologie
De cursus bestaat uit gefaciliteerde workshops, aangevuld met casestudies die voortvloeien uit een combinatie van gepubliceerde werkelijke voorbeelden en/of praktische ervaring. Er zullen ook mogelijkheden zijn voor deelnemers om in kleine groepen te werken om ideeën en strategieën te synthesiseren en het materiaal in de context van hun eigen organisaties/afdelingen toe te passen. Open forum discussie zal ook een sleutelelement zijn.
Read more...