Course Outline

QA/CI

  • Wat is QA?
  • Wat is CI
  • De kosten van softwareontwikkeling, refactoring en het herstellen van fouten
  • Het project identificeren en begrijpen
  • Winst voor de organisatie

DDD

  • Softwareontwikkeling op basis van businessvereisten, aannames DDD
  • Problemen met communicatie IT-Business
  • Domeinmodel

Beste praktijken

  • KISS-principe en DRY
  • Coderingsnormen
  • Herbruikbare code creëren via OOP en ontwerppatronen
  • Identificeren en verminderen van cyclomatische complexiteit

Softwarestatistieken

  • Gewichtsmethode per klasse
  • Reactie voor een klas
  • Diepte van de erfenisboom
  • Koppeling tussen objecten
  • Gebrek aan samenhang van methoden
  • Aantal kinderen
  • Cyclomatische complexiteit
  • Klasse metrieken
  • Modelstatistieken
  • Metrieken voor gebruik

Software Testing

  • Wat, wanneer en hoe testen?
  • De methode van "white-box" en "black box"
  • De rol van testen in agile methodieken
  • TDD alleen een potentiële stijging van de kosten van het project
  • Testen van een eenheid
  • Gedragstesten
  • Functionele testen

Refactoring

  • Wat is refactoring?
  • Schuld technologie
  • Code geur
  • Patronen herstructureren

Documentation

  • De rol van documentatie in agile methodieken
  • Wat documenteren?
  • Soorten documentatie
  • Documentation en agile methodieken, of kun je het noemen (Werkende software via uitgebreide documentatie)?
  • Standaard XMI
  • Automatische generatie van documentatie

Tools en omgeving CI

  • Tools en omgeving CI

Agile en CI/QA

  • Planning en incrementele ontwikkeling
  • Verandering omarmen
  • Korte etappes
  • Interdisciplinair team
  • Extreem Programming, Codebeoordeling
  • Individuen en interacties boven processen en hulpmiddelen

Sommatie

  • Discussie
  • Vragen
  • Hoe start u het implementatieproces?

Inleiding tot testen

  • Functionele testen
  • Regressietest
  • UAT-tests
  • Eenheidstests
  • Bruikbaarheidstests
  • Niet-functionele tests
  • Prestatie test
  • Laadtest
  • Stresstest
  • Week test

Testen of niet testen

  • Wie beslist er over wat er getest moet worden?
  • De kosten van het testen van irrelevante dingen
  • ROI berekenen (wat als de analyse mislukt)
  • De rol van Testmanager

Het proces van testen

  • Testen is een proces en een strategie
  • Het identificeren van testbehoeften
  • Verzamelen van vereisten (use cases, user stories)
  • Scoping (scenario’s kiezen en prioriteren)
  • Het ontwerpen van testen
  • Gegevens voorbereiden
  • Omgeving voorbereiden
  • Tests maken of opnemen
  • Voer de test uit
  • Analyse en rapporten
  • Conclusies en verbetering
  • Wanneer zeg je ‘stop’

Producteigenaar en tests

  • De klantvertegenwoordiger en testprioriteit
  • Prioriteit geven aan testen
  • Effectieve verhalen schrijven voor UAT
  • Acceptatiecriteria
  • Groepsoefening om klantvereisten te produceren en verhalen te schrijven op basis van de vereisten en tests te maken
  28 Hours
 

Getuigenissen (1)

Related Courses

Jenkins for .Net Continuous Integration (CI)

  14 Hours

Related Categories