Course Outline

Ontwikkelomgeving

  • Eisen aan de ontwikkelomgeving
  • Xcode en de iOS SDK
  • Registratie van Apple-ontwikkelaars
  • Redenen waarom aanvragen worden afgewezen
  • Richtlijnen voor menselijke interfaces

Xcode iOS projecten

  • Overzicht van Xcode
  • Een iOS-project maken
  • Draait op een simulator en echte apparaten

Adaptieve lay-out

  • Storyboards
  • Ondersteuning voor meerdere apparaten
  • Pictogramgrootte en apparaatoriëntatie
  • UI-componenten
  • Een gebruikersinterface bouwen

Swift

  • Swift Overzicht programmeertaal
  • Variabelen, constanten en gegevenstypen
  • Taalconstructies
  • Xcode gebruiken om Swift applicaties te ontwikkelen
  • Speelplaats

Swift Klassen en scènes

  • Swift klassen creëren
  • Instantievariabelen en initialisatie
  • Geheugen management
  • Sterke en zwakke referenties
  • Constructor-typen
  • Protocollen, hasheerbaar en afdrukbaar
  • Erfenis
  • Scènes maken
  • Viewcontrollers implementeren
  • Verkooppunten en acties

Werken met afbeeldingen

  • Pictogrammen en afbeeldingen toevoegen
  • Met behulp van de SpriteKit-API
  • Sprites animeren

Gebruikersinteractie

  • Knoppen en handlers
  • Pan-gebaarherkenning
  • Tik op gebaarherkenning

Meerdere schermtoepassingen

  • Tabelnavigatie
  • Applicaties met tabbladen
  • Navigatiecontrollers

Locatiediensten

  • Positie en hoogte
  • Kompas richting

Apparaat Access en opslag

  • Bestandsopslag
  • Muziekbibliotheek Access
  • SQLite Database Access

Bluetooth

  • Bluetooth-API
  • Centrales
  • Randapparatuur

Spraakkader

  • Spraak naar tekst
  • Tekst naar spraak

Networking

  • Netwerk Access
  • Serialiseren en deserialiseren van JSON
  • RUST Web Services

Requirements

De cursus veronderstelt enige programmeerervaring.

  35 Hours

Getuigenissen (2)

Related Courses

Related Categories