Course Outline

De behoefte aan objectgeoriënteerd programmeren

  • Een poging om de echte wereld in de programmering te weerspiegelen

  • Het begin en de evolutie van objectgeoriënteerd programmeren

  • Programowanie obiektowe in termen van de KISS- en DRY-regels

Klassen en objecten

  • Ideeën en entiteiten in Plato's filosofie

  • De rol van klassen

  • Implementatie van klassen met behulp van objecten

  • Klassen, eigenschappen en statische methoden

Naamgevings- en coderingsconventies

  • Naamgeving van de klasse

  • Eigenschappen en methoden benoemen

  • Pakketten en mappen een naam geven

  • Andere verdragen

Klassenstructuur

  • Eigenschappen/velden als beschrijving van de status van het object

  • Accessoires

  • Methoden als implementatie van functionaliteit

Modellering en grafische weergave van klassen

  • Analyse van vereisten
  • Het modelleren van de structuur van klassen en relaties
  • Bedrijfsobjecten beschrijven
  • EER-diagrammen
  • Klassendiagram UML

Objectgeoriënteerde programmeerparadigma's

  • Het concept van een paradigma

  • Hermetisering

  • Abstractie

  • Erfenis

  • Polymorfisme

Ontwerp en implementatie van de abstractielaag

  • Abstracte klassen

  • Interfaces

  • Kenmerken -Eigenschappen

  • Geneste klassen

  • Generieke lessen

Objecten maken

  • Manieren om objecten te maken

  • De rol van de ontwerper

  • Fabriekspatroon

Afhankelijkheden tussen klassen

  • Aggregatie

  • Samenstelling

  • Afhankelijkheidsscheiding - Ontkoppeling

  • Afhankelijkheidsinjectie, DIC-containers

  • Bemiddelaarpatroon

Code organisatie

  • Herbruikbare code ontwerpen

  • Mapstructuur

  • Naamruimten, pakketten, modules

Programowanie obiektowe en prestaties

  • Geheugenreservering voor objecten

  • Vuilnisman

  • Expliciete verwijdering van objecten, destructors

  • Werken met referenties

Reflectie mechanisme

  • Gebied toepassen reflectie

  • Informatie verkrijgen over klassen en objecten

  • Het belang van reflectie bij het maken van documentatie en het testen van software

Foutafhandeling

  • Mogelijke modellen voor foutafhandeling

  • Objectgeoriënteerd foutafhandelingsmodel

  • De rol van uitzonderingen en de klasse Exception, het gooien en vangen van uitzonderingen

  • Try-catch-laatste blok, bloknesten

Antipatronen van objectgeoriënteerd programmeren

  • Overmatige klassenverantwoordelijkheid, delegatiepatroon

  • Sterke afhankelijkheden

  • Singleton en potentiële problemen

  • Anemisch domeinmodel

  • Andere antipatronen

Requirements

Deelnemers aan de training moeten basiskennis van programmeren hebben.

 21 Hours

Getuigenissen (5)

Related Courses

Combined C/C++, JAVA and Web Application Security

28 Hours

Advanced Java Security

21 Hours

Combined JAVA, PHP and Web Application Security

28 Hours

Standard Java Security

14 Hours

Java and Web Application Security

21 Hours

Advanced Java, JEE and Web Application Security

28 Hours

Related Categories