Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Course Outline
De eerste dag
Basisprincipes van het werken in het programma Mathematica
- notitieboekje en zijn structuur
- cel
- gegevens
- document
Documenten maken die tekst bevatten
- Sjablonen
- tekst cellen
- het document opslaan
Wiskundige uitdrukkingen en bewerkingen daarop
- numerieke en symbolische berekeningen
- variabelen en operatoren
- functies
- tabelgegevens en matrices
- string
- brieven
- tafels
- matrices
- vectoren
Basisprincipes van het maken en bewerken van diagrammen en afbeeldingen
- grafieken maken en bewerken
- afbeeldingen maken en bewerken
Wolfram Alfa
Dag twee
Probleem met gegevenspresentatie
Basisinstructies voor het maken van afbeeldingen
- Plot/Plot3D
- Grafisch raster
- Parametrisch plot/Parametrisch plot 3D
- LogPlot
- ContourPlot
- DichtheidPlot
- LijstPlot/LijstPlot3D
- LijstPuntPlot3D
- Histogram/Histogram3D
- Staafdiagram
- Cirkeldiagram/Cirkeldiagram3D
- VeelvlakGegevens
- RegioPlot/RegioPlot3D
Grafische instructiemogelijkheden
- richtlijn
- wijziging van standaardwaarden
Voorgedefinieerde grafische objecten
1. 2D-objecten
- pijl
- Bezier-curve
- cirkel
- gevulde bocht
- gebroken
- veelhoek
- tekst
2. 3D-objecten
- kegel
- kubusvormig
- rol
- gebied
Een presentatie maken
Grafische animatie
- Animeer opdracht
- Manipuleer het commando
Grafische export en import
Grafische bewerking
Requirements
Kennis van wiskundige analyse en wiskundige vraagstukken vanaf het middelbare schoolniveau.
14 Hours