Course Outline

De eerste dag

Basisprincipes van het werken in het programma Mathematica

  • notitieboekje en zijn structuur
  • cel
  • gegevens
  • document

Documenten maken die tekst bevatten

  • Sjablonen
  • tekst cellen
  • het document opslaan

Wiskundige uitdrukkingen en bewerkingen daarop

  • numerieke en symbolische berekeningen
  • variabelen en operatoren
  • functies
  • tabelgegevens en matrices
  • string
  • brieven
  • tafels
  • matrices
  • vectoren

Basisprincipes van het maken en bewerken van diagrammen en afbeeldingen

  • grafieken maken en bewerken
  • afbeeldingen maken en bewerken

Wolfram Alfa

Dag twee

Probleem met gegevenspresentatie

Basisinstructies voor het maken van afbeeldingen

  • Plot/Plot3D
  • Grafisch raster
  • Parametrisch plot/Parametrisch plot 3D
  • LogPlot
  • ContourPlot
  • DichtheidPlot
  • LijstPlot/LijstPlot3D
  • LijstPuntPlot3D
  • Histogram/Histogram3D
  • Staafdiagram
  • Cirkeldiagram/Cirkeldiagram3D
  • VeelvlakGegevens
  • RegioPlot/RegioPlot3D

Grafische instructiemogelijkheden

  • richtlijn
  • wijziging van standaardwaarden

Voorgedefinieerde grafische objecten

1. 2D-objecten

  • pijl
  • Bezier-curve
  • cirkel
  • gevulde bocht
  • gebroken
  • veelhoek
  • tekst

2. 3D-objecten

  • kegel
  • kubusvormig
  • rol
  • gebied

Een presentatie maken

Grafische animatie

  • Animeer opdracht
  • Manipuleer het commando

Grafische export en import

Grafische bewerking

Requirements

Kennis van wiskundige analyse en wiskundige vraagstukken vanaf het middelbare schoolniveau.

 14 Hours

Related Courses

Related Categories