Course Outline
Cursus Inleiding
- Belang van processen, Agility en de rol van de Proceseigenaar
Basisprincipes van procesontwerp
- De Elementen van een proces Proceseigenaar Verantwoordelijkheden Processponsoring Procesresourcing Procesontwerp en -verbetering Procesmanagement Procesbewustzijn
Kennis, vaardigheden en attributen van de proceseigenaar
Een proceseigenaar selecteren
Gerelateerde rollen
- Procesmanager Globale proceseigenaar Waardestroomeigenaar Rollen van een dienst Management Kantoor (SMO)
De kenmerken van een Agile-proces
Agile Basisprincipes
- Wat is Agile? Het Agile Manifest Waarom Agile projecten succesvol zijn
Scrum Basisprincipes
- Scrum Rollen, artefacten en gebeurtenissen Scrum Pijlers Scrum in een notendop Scrum, Kanban of beide?
Agile service Management Basisprincipes
- Agile Service Management Waarde Agile Service Management Rollen, artefacten en gebeurtenissen Kenmerken van een Agile proces Twee aspecten van Agile Service Management Agile procesontwerp Agile procesverbetering
Agile Procesontwerp
- Een procesachterstand creëren en invullen Persona's Gebruikersverhalen Thema's Epics
Processen afstemmen op strategische Goals CSI Sprints en Plan-Do-Check-Act Verbeteringen doorvoeren Beoordelen van procesrijpheid Implementeren van procesverbeteringen Werken met lijnmanagers Weerstand tegen verandering overwinnen
- Waarde meten
Het aantonen van waardeleidende en achterblijvende prestatie-indicatoren Kritieke succesfactoren en belangrijke prestatie-indicatoren Service Level Agreements en Operational Level Agreements Het uitvoeren van meetbeoordelingen Het communiceren van prestaties
- Tools en technologieën voor procesverbetering
Aan de slag
Uitdagingen en kritische succesfactoren
Aanvullende informatiebronnen
Examenvoorbereidingen
Examenvereisten, vraagweging en terminologielijst Voorbeeldexamenbeoordeling
Requirements
VOORWAARDEN
- Voltooiing van de opdracht vóór de les
- Bekendheid met Scrum, IT en IT-diensten
PUBLIEK
De doelgroep voor de CAPO cursus is:
- Proceseigenaren
- Procesmanagers
- Medewerkers en managers die verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen, herontwerpen of verbeteren van processen
- Consultants begeleiden hun klanten bij procesverbeteringsinitiatieven
- Iedereen die verantwoordelijk is voor:
- Het beheren van procesgerelateerde vereisten
- Het waarborgen van de efficiëntie en effectiviteit van processen
- Maximaliseren van de waarde van processen
Getuigenissen (4)
The insights from Scrum and how they can be adapted to the work the do.
Andile - RGA Americas Reinsurance Company, Ltd., South Africa Branch
Cursus - Agile Project Management with Scrum
de manier waarop de trainer de methodologie uitlegde en meteen overging op voorbeelden van het gebruik ervan
Antonio
Cursus - Scrum for Managers and Executives
Machine Translated
Er is een brede dekking van veel onderwerpen geweest. Dit bevorderde onze eigen discussie intern
Pierre - Seebyte
Cursus - Agile Software Testing
Machine Translated
De trainer heeft veel kennis van het onderwerp en kan door zijn ervaring voorbeelden uit de echte wereld geven.
Nouf
Cursus - Agile Software Testing with Continuous Integration
Machine Translated