Course Outline

Cursus Inleiding

    Belang van processen, Agility en de rol van de Proceseigenaar

Basisprincipes van procesontwerp

    De Elementen van een proces Proceseigenaar Verantwoordelijkheden Processponsoring Procesresourcing Procesontwerp en -verbetering Procesmanagement Procesbewustzijn

Kennis, vaardigheden en attributen van de proceseigenaar

Een proceseigenaar selecteren

Gerelateerde rollen

    Procesmanager Globale proceseigenaar Waardestroomeigenaar Rollen van een dienst Management Kantoor (SMO)

De kenmerken van een Agile-proces

Agile Basisprincipes

    Wat is Agile? Het Agile Manifest Waarom Agile projecten succesvol zijn

Scrum Basisprincipes

    Scrum Rollen, artefacten en gebeurtenissen Scrum Pijlers Scrum in een notendop Scrum, Kanban of beide?

Agile service Management Basisprincipes

    Agile Service Management Waarde Agile Service Management Rollen, artefacten en gebeurtenissen Kenmerken van een Agile proces Twee aspecten van Agile Service Management Agile procesontwerp Agile procesverbetering

Agile Procesontwerp

    Een procesachterstand creëren en invullen Persona's Gebruikersverhalen Thema's Epics
In kaart brengen van gebruikersverhalen
  • Het ordenen en onderhouden van de procesachterstand
  • Proces Design Sprints
  • De proceseigenaar en sprintgebeurtenissen
  • Procesimplementatie Potentieel vrij te geven procesincrement
  • Definitie van 'Gereed'
  • Releaseplanning
  • Agile Procesverbetering
  • Processen afstemmen op strategische Goals CSI Sprints en Plan-Do-Check-Act Verbeteringen doorvoeren Beoordelen van procesrijpheid Implementeren van procesverbeteringen Werken met lijnmanagers Weerstand tegen verandering overwinnen

      Waarde meten

    Het aantonen van waardeleidende en achterblijvende prestatie-indicatoren Kritieke succesfactoren en belangrijke prestatie-indicatoren Service Level Agreements en Operational Level Agreements Het uitvoeren van meetbeoordelingen Het communiceren van prestaties

      Tools en technologieën voor procesverbetering

    Aan de slag

    Uitdagingen en kritische succesfactoren

    Aanvullende informatiebronnen

    Examenvoorbereidingen

    Examenvereisten, vraagweging en terminologielijst Voorbeeldexamenbeoordeling

    Requirements

    VOORWAARDEN

    • Voltooiing van de opdracht vóór de les
    • Bekendheid met Scrum, IT en IT-diensten

    PUBLIEK

    De doelgroep voor de CAPO cursus is:

    • Proceseigenaren
    • Procesmanagers
    • Medewerkers en managers die verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen, herontwerpen of verbeteren van processen
    • Consultants begeleiden hun klanten bij procesverbeteringsinitiatieven
    • Iedereen die verantwoordelijk is voor:
    • Het beheren van procesgerelateerde vereisten
    • Het waarborgen van de efficiëntie en effectiviteit van processen
    • Maximaliseren van de waarde van processen
     14 Hours

    Getuigenissen (4)

    Related Courses

    Related Categories