Course Outline

============== Dag 01 =====================

Invoering

    Waarom BDD? BDD als uitbreiding van Agile Agenda voor Dag 01

BDD toepassen in verschillende stadia van de softwareontwikkelingscyclus

    Voor ontwikkeling Tijdens ontwikkeling Na ontwikkeling

Eén taal om ze allemaal te regeren

    Ingenieurs en niet-ingenieurs spreken verschillende talen De kloof overbruggen via BDD Een voorproefje van de BDD-taal: Gherkin

De verschillende rollen van BDD

    BDD als productvereisten (voor producteigenaar) BDD als acceptatiecriteria (voor ontwikkelaars) BDD als testgevallen (voor testers) BDD als beschrijving van het product (voor andere belanghebbenden)

Terug naar Agile: Het begint allemaal met gebruikersverhalen

    Overzicht van de Agile ontwikkelingscyclus De rol van User Stories in Agile ontwikkeling

Vraag- en antwoordsessie en discussie

Quiz

Een Good gebruikersverhaal creëren

    De juiste taal gebruiken Rol, Actie, Resultaat
Een voorbeeld van een gebruikersverhaal
  • Activiteit - Een gebruikersverhaal schrijven
  • Uw eerste User Story schrijven - individuele activiteit Uw User Stories aanscherpen - teamactiviteit Uw User Story leveren - teamactiviteit

      Gebruikersverhalen in echte projecten

    Teamdynamiek Tools en technieken User Stories in de softwareontwikkelingscyclus

      Op naar BDD

    Het gebruikersverhaal uitbreiden Introductie van het featurebestand Het verwachte gedrag van software vastleggen Een voorstelling maken van hoe "onverwacht" gedrag eruit ziet

      Een Good-functiebestand maken

    De juiste taal gebruiken (Gherkin) Gegeven, Wanneer, Dan

      Een voorbeeld van een functiebestand
    Activiteit - Een featurebestand schrijven - DEEL 01
  • Uw eerste Feature File schrijven - individuele activiteit Feature-sectie Scenario-sectie
  • Je Feature File aanscherpen - teamactiviteit

      Uw Feature File aanleveren - teamactiviteit
    Functiebestanden in echte projecten
  • Teamdynamiek Tools en technieken User Stories in de softwareontwikkelingscyclus
  • Vraag- en antwoordsessie en discussie
  • Quiz

      Uw omgeving instellen

    Gherkin mooi maken Het plezier van productiviteit

    Activiteit - Een featurebestand schrijven - DEEL 02

    Uw featurebestand schrijven - individuele activiteit Meerdere argumenten doorgeven aan uw Scenario Scenariooverzicht-sectie

      Je Feature File aanscherpen - teamactiviteit

    Uw Feature File aanleveren - teamactiviteit

      Vraag- en antwoordsessie en discussie
    Quiz
  • Slotopmerkingen
  • ============== Dag 02 =====================
  • Invoering

    Samenvatting van de vorige dag Agenda voor dag 02

    Je eigen product - een introspectie

    Beschrijving van uw product Maak een foto van uw product

    Testdekking uitbreiden

      Bruikbaarheid van de systeemvereisten Business processen

    Activiteit - Een featurebestand schrijven - DEEL 03

      Uw featurebestand schrijven - individuele activiteit Voorbeeldensectie Gegevens en scenario's hergebruiken Functies en scenario's ordenen met tags

    Je Feature File aanscherpen - teamactiviteit

      Uw Feature File aanleveren - teamactiviteit

    Vraag- en antwoordsessie en discussie

      Quiz
    Het featurebestand - Wat u moet weglaten
  • Wat u aan de engineers kunt overlaten Functionaliteit op laag niveau (unittests) Uitputtende functionaliteit over meerdere componenten heen (integratie en API-testen)
  • Vraag- en antwoordsessie en discussie
  • Quiz

    Je eigen product - een introspectie

    Hoe bruikbaar is uw product? Hoe bruikbaar is uw product voor externe gebruikers?

      Communication met mensen buiten uw team

    Slotopmerkingen

    Requirements

    • Een goed begrip van concepten van gebruikersvereisten
    • Een scherp oog voor de goede en zwakke punten van software, vanuit het perspectief van de eindgebruiker
    • Programming en testervaring zijn niet vereist

    Publiek

    • Producteigenaren en -managers
    • Business analisten
    • Handmatige testers
    • Eindgebruikers van een softwareproduct of -systeem
    • Niet-ingenieurs en niet-codeerders die betrokken zijn bij productontwerp
     14 Hours

    Getuigenissen (10)

    Related Courses

    Related Categories