Course Outline

Inleiding tot Android

  • Android SDK-functies
  • Introductie van het ontwikkelingskader
  • De virtuele machine van Dalvik
  • Android Applicatie-architectuur
  • De SDK Android downloaden en installeren

Een Android Toepassing

  • Een nieuw Android project maken
  • Een Android virtueel apparaat maken
  • Voorgrond- en achtergrondtoepassingen
  • De Android emulator

Toepassingen en Activities

  • Introductie van het Application Manifest File
  • Bronnen gebruiken
  • De Android Levenscyclus van applicaties
  • Inzicht in de prioriteit van een toepassing en de status van het proces
  • Het maken van Activities en de levenscyclus van de activiteit
  • Fundamenteel Android UI-ontwerp
  • Lay-outs definiëren
  • Nieuwe fragmenten maken
  • De Android Widget Toolbox
  • Maak kennis met adapters

Stijlen definiëren en gebruiken

  • Elements van stijl
  • Waar pas je een stijl toe?
  • De beschikbare attributen
  • Een stijl erven

Intents en Broadcast Receivers gebruiken

  • Intenties gebruiken om Activities te starten
  • Intenties gebruiken om gebeurtenissen uit te zenden
  • Intentiefilters en uitzendontvangers maken
  • Luisteren naar native uitzendintenties
  • Wijzigingen in de apparaatstatus bewaken met behulp van uitzendintenties

Internetbronnen gebruiken

  • Verbinding maken met een internetbron
  • De Download Manager gebruiken
  • Internetservices gebruiken

Bestand, Opslagstatus en Voorkeuren gebruiken

  • Gedeelde voorkeuren aanmaken en opslaan
  • Gedeelde voorkeuren ophalen
  • Introductie van het preferentiekader en de preferentieactiviteit
  • Statische bestanden opnemen als bronnen
  • Werken met het bestandssysteem

Databases en aanbieders van inhoud

  • Introductie van Android Databases
  • Maak kennis met SQLite
  • Inhoudswaarden en cursors
  • Werken met SQLite Databases
  • Een query uitvoeren op een Database
  • Contentproviders maken
  • Inhoudsproviders gebruiken

Werken op de achtergrond

  • Introductie van diensten
  • Bindende diensten aan Activities
  • Achtergrondthreads gebruiken
  • AsyncTask gebruiken om asynchrone taken uit te voeren
  • Alarmen gebruiken

Gebeurtenissen melden

  • Maak kennis met de actiebalk
  • Menu's en actiebalkactie-items maken en gebruiken
  • Introductie van dialoogvensters
  • Maak kennis met de Notification Manager
  • Meldingen maken

Geocodering en locatiegebaseerde services

  • Locatiegebaseerde services gebruiken
  • De emulator gebruiken met locatiegebaseerde services
  • Een locatieprovider selecteren
  • Uw huidige locatie vinden
  • Nabijheidswaarschuwingen gebruiken
  • Op kaarten gebaseerde Activities maken

Requirements

Deelnemers moeten bekend zijn met een basiskennis van programmeren in Java.

  21 Hours
 

Related Courses

Related Categories