Course Outline
Inleiding tot communicatie
- Het communicatieproces en de fasen ervan
- Het belang van verbale en non-verbale communicatie
- Technieken en tools voor effectieve communicatie
Principes van effectieve communicatie als essentieel element in de effectieve contacten in uw organisatie
- Eigen zelfanalyse stijl van communiceren
- Communicatie fouten
- Communicatie barrières
- Stadia van ontwikkeling van intermenselijk contact
- Directe communicatie en telefonische communicatie
Communiceren in organisaties
- Netwerkcommunicatie in een organisatie
- Informatiestroommodellen en hun optimalisatie
- Taken en interne communicatiemiddelen
Effectieve gesprekken
- ontwikkeling van het zelfbeeld als zender en ontvanger van een boodschap
- factoren die van invloed zijn op de kwaliteit van de professionele contacten tussen personeelsleden
- Actief luisteren als instrument voor effectieve communicatie
- Verstorende factoren Spraak horen en verstaan
- De kunst van het vragen stellen
- psychologische mechanismen en technieken om
Stappen om het team op te bouwen en hun impact op de samenwerking
- Stadia van teamontwikkeling: werkingsprincipes en gevaren voor elk van hen
- manier om aan al deze dingen te werken
- Teamrollen en hun identificatie
Conflict en concurrentie in de groep als grootste bedreiging voor samenwerking
- Bronnen van de soorten conflicten
- Strategieën om met conflicten om te gaan
- Competitie in de band: voor- en nadelen
Bronnen van de soorten conflicten
In harmonie met elkaar en goede relaties met anderen - het concept van assertief gedrag
- Het concept van assertiviteit
- Uw eigen rechten
- Wanneer je besluit assertief te zijn
- Soorten gedrag: agressief gedrag, onderdanig, assertief
- het opbouwen van 'ik'-boodschappen als basis voor een assertieve uiting van meningen, oordelen en emoties
- Waarom we bang zijn om "nee" te zeggen - wat ons tegenhoudt
- zelfbewuste behandeling die van hemzelf uitgaat
Wat betekent het om jou en elkaar te respecteren - wat gebeurt er als we het ermee eens zijn of weigeren?
- Mogelijkheid om toegang te weigeren en te weigeren
- Vermogen om te argumenteren
- manipulatie
- acceptatie van negatieve en positieve reacties op vormen van kritiek
- Constructieve feedback geven
Getuigenissen (6)
Vrijheid en gebrek aan druk, "roepen om antwoorden".
Maciej - Kaczmarski Group
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
het is in het Tagalog, zodat ik/wij ons vrij kunnen uiten
Jenny - IT
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Duidelijkheid van de discussie. Trainer maakt verbinding met de deelnemers. Prettige en vrolijke uitstraling van de trainer.
Mona Liza - IT
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
De sfeer en vrijheid van het geven van lezingen.
Marcin - Kaczmarski Group
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
Het idee voor het geven van de training, de ontspannen sfeer, de manier van kennisoverdracht, de glimlach en de professionaliteit
Klaudia - Kaczmarski Group
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated
De aandacht van de trainer voor elk onderwerp dat we wilden bespreken, alles werd verzorgd
Anna - Kaczmarski Group
Cursus - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Machine Translated